به گزارش «نسیم»، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود تعاونی‌‌های مرزنشینان را در ایجاد بستر مبادلات سالم اقتصادی موثر خواند و از برنامه وزارت تعاون برای استفاده از ظرفیت مرزنشینان در انجام فعالیت‌های تولیدی خبر داد.

وی افزود: هم‌اکنون 450 تعاونی مرزنشین در 17 استان مرزی کشور فعالند که حضور و عملکرد آنها سهم به سزایی در کاهش ورود قاچاق به کشور دارد.

حسینی‌‌نیا در ادامه از تشکیل کارگروه ویژه‌ تعاونی‌‌های مرزنشینان در وزارت تعاون خبر داد و افزود: فعال‌‌سازی هرچه بیشتر تعاونی‌‌های مرزنشین یکی از اهداف وزارت تعاون است، به همین منظور کارگروهی در راستای بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت مرزنشینان و بررسی و حل مشکلات آنها تشکیل شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: اعتقاد ما این است که ساماندهی و قانونمندکردن تعاونی‌‌های مرزنشینان بستر مناسبی برای انجام مبادلات مرزی و معاملات سالم اقتصادی خواهد بود.

وی با اشاره به اختصاص سهمیه ارزی 800 میلیون دلاری به تعاونی‌‌های مرزنشین بیان داشت: خوشبختانه مشکل جذب سهمیه ارزی مرزنشینان برطرف شده و امسال 800 میلیون دلار سهمیه ارزی به صورت نرخ مبادله‌ ای در اختیار تعاونی‌ های مرزنشین قرار گرفته است.