سید مهدی قوابش درباره تمهیدات سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه طرح نوروزی امسال در بخش حمل و نقل هوایی از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵۰ فروند هواپیما عملیات جابه‌جایی مسافران نوروزی را انجام می‌دهد که این تعداد هواپیما معادل ۲۲ هزار صندلی پرواز است.
وی در پاسخ به این سئوال که از سوی شرکت‌های هواپیمایی هیچ‌گونه ضرر و زیانی به مسافران در مقابل تاخیرات پرداخت نمی‌شود، اظهار داشت: 20 عامل از قبیل عوامل جوی، بازرسی و خدمات ناوبری، پایین بودن ظرفیت ترمینال فرودگاه‌ها در بروز تاخیر در حرکت پرواز‌ها موثر هستند و ایرلاین‌ها خود به تنهایی عامل آن به شمار نمی‌آیند.
وی با بیان اینکه خود ایرلاین‌ها بیش از دیگر بخش‌ها از تاخیر‌های ایجاد شده متضرر می‌شوند، ادامه داد: چراکه حرکت هواپیما و انجام پرواز‌ها تنها ابزار درآمد آنها به شمار می‌آیند که هیچ دلیل غیر منطقی برای ایجاد خلل در روند حرکت آنها وجود ندارد.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه میزان تاخیر پرواز‌ها نسبت به روزهای ابتدایی نوروز به شدت کاهش یافته است، گفت: البته دلیل این مهم کاهش تراکم پرواز‌هاست چرا که در روزهای ابتدایی و انتهایی نوروز بیشترین حجم و تراکم سفرهای نوروزی را شاهد هستیم.
به گفته وی، در صورتی که میزان تاخیر پرواز یکی از ایرلاین‌ها بیش از 4 ساعت باشد مسافر می‌تواند نسبت به استرداد بلیط خود بر اساس تمامی هزینه پرداختی اقدام کند.