هادی قوامی با اشاره به رانت ایجاد شده در خرید و فروش گندم و آرد اظهار داشت: در حال حاضر هر کیلو آرد به قیمت 560 تومان در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد در حالیکه همین آرد در بازار آزاد به قیمت 1200 تومان به فروش می‌رسد و همین اختلاف قیمت موجب ایجاد رانت و قاچاق آن شده است.

وی نرخ 1050 تومانی تعیین شده برای خرید تضمینی گندم در سال 93 را مورد اشاره قرار داد و افزود: با احتساب سایر هزینه‌ها بهای هر کیلو آرد حدود 1600 تومان خواهد بود که این نرخ خود یک انگیزه رانتی به شمار می‌آید.

نایب‌رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: اوایل اجرای قانون هدفمندی که اختلاف قیمت آرد دولتی و آزاد چندان محسوس نبود شاهد کاهش مصرف آرد از 10 به 7 کیلو بودیم ولی این روزها نه تنها سرانه مصرف به شدت در حال افزایش است بلکه نان‌ها هم از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.

این نماینده مردم ادامه داد: مجلس بر این باور است که باید یارانه پرداختی به بخش گندم و آرد کاملا متوقف شده و تمامی یارانه این بخش به مصرف‌کننده پرداخت شده و قیمت نان نیز به صورت آزاد تعیین شود.

قوامی بر این باور است که در صورت آزاد سازی نرخ‌ها، قیمت نان‌ حداکثر 300 تومان افزایش خواهد یافت ولی در مقابل کیفیت نان دریافتی بهبود یافته و کاهش ضایعات و هدررفت نان را شاهد خواهیم بود.