به گزارش «نسیم»، هیأت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تأیید وزارت امور خارجه و به استناد ماده واحده قانون اجازه تصویب مقررات فنی و قواعد مربوط به کنوانسیون هواپیمایی کشوری بین‌المللی (کنوانسیون شیکاگو)- مصوب 1356- تصویب کرد؛ سازمان هواپیمایی کشوری مجاز است ضمیمه(5) کنوانسیون شیکاگو با عنوان "واحدهای اندازه گیری مورد استفاده در عملیات هوایی و زمینی" را اجرا کند.
این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی،‌معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
ضمیمه(5) کنوانسیون شیکاگو
استانداردهای بین‌المللی و رویه‌های پیشنهادی برای واحدهای ابعادی در ارتباطات زمین- هوا اولین بار در شانزده آوریل 1948 بر اساس ماده 37 کنوانسیون بین‌المللی هواپیمایی کشوری (شیکاگو-1944) توسط شورای ایکائو پذیرفته شده و به عنوان ضمیمه 5 کنوانسیون تهیه شده است. اعلام اختلاف عملکردها توجه کشورهای عضو ایکائو را به اجرای تعهدات شان طبق ماده 38 پیمان شکاگو جلب می‌کند که بر اساس آن هر کشور عضو باید هر گونه مغایرت قوانین ملی خود را با رویه‌های پیشنهادی و اصلاحیه‌های بعدی آن بر ایمنی ناوبری هوایی، آنها را به اطلاع ایکائو برسانند. به علاوه از کشورهای عضو دعوت به عمل می‌آید که ایکائو را به طور مستمر در جریان بروز هر گونه اختلاف عملکرد جدید و یا رفع مغایرت‌هایی که در گذشته اعلام کرده اند، قرار دهند. درخواست مختص به اعلام اختلاف عملکرد به مجرد اعمال هر یک از اصلاحات در این ضمیمه به کشورهای عضو ارسال خواهد شد.
همچنین توجه کشورهای متعاهد را به الزمات ضمیمه 15 ایکائو در خصوص انتشار مغایرت‌های قوانین داخلی با استانداردها و رویه‌های پیشنهادی ایکائو از طریق سرویس اطلاعات هوانوردی و نیز پایبندی به تعهدات خود طبق مفاد مندرج در ماده 38 پیمان شیکاگو جلب می‌کند.
انتشار اطلاعات، اطلاعات مربوط به برقراری، برچینش و تغییر در تجهیزات، سرویس‌ها و دستورالعمل‌هایی که عملیات هواگرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد در استانداردها و رویه‌های پیشنهادی مندرج در این ضمیمه مقرر شده و می‌بایست بر طبق الزامات ضمیمه 15 ایکائو اطلاع‌رسانی و اجرا شوند.