صدرالدین نیاورانی در خصوص طرح کاهش دلالی و واسطه‌گری و ردیابی مراحل از تولید تا مصرف میوه، اظهار داشت: وزارت صنعت باید "فاکتورهای هولوگرام‌دار" که قابل پیگیری باشد را چاپ کند و به صورت دفترچه‌ای در اختیار اتحادیه بارفروشان میادین قرار دهد.
نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: اتحادیه بارفروشان هم باید در قبال دریافت رسید این دفترچه‌ها را به مغازه‌داران تحویل دهد به طوری که مشخص شود چه تعداد از این برگه‌‌ها و از چه شماره‌ای دست کدام مغازه‌دار است.
وی افزود: در این برگه‌ نام باغدار، نام خریدار و نام یک واسطه مشخص می‌شود.
نیاورانی افزود: در این روش واسطه تنها یک نفر است و محصول از باغ یا سردخانه بلافاصله به میدان منتقل شده یک واسطه آنرا می‌فروشد و فروشنده تنها حق کمیسیون 10 درصدی دریافت می‌کند.
وی ادامه داد: در مرحله بعدی تنها مغازه‌دار آنرا خریداری می‌کند.
نیاورانی افزود: در این روش مأموران تغزیراتی به راحتی می‌توانند قیمت فروش، حق کمیسیون و قیمت مصرف‌کننده را تعیین و نظارت ‌کند.
به گفته نیاورانی، در حال حاضر که تعداد دلالی به شش تا هفت نفر می‌رسد با این روش به یک نفر کاهش پیدا می‌کند.
وی تأکید کرد: قیمت میوه از محل تولید تا رسیدن به دست مصرف‌کننده به بیش از 100 درصد افزایش می‌یابد که با این روش تنها میزان افزایش 25 درصد خواهد بود.
نیاورانی گفت: اگر چه وزارت صنعت در این زمینه اقدامی کرده است اما هنوز به صورت کامل برگ‌های هولوگرام دار تنظیم و تدوین نشده است.
نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی تصریح کرد: که بخش اعظم درآمد تولیدات کشاورز و باغدار به جیب دلالان می‌رود و روز به روز به مدل ماشینهای لوکسشان اضافه می‌شود و ای کاش به جیب تولید‌کننده می‌رفت تا آنها روز به روز باغهای خودشان را توسعه می‌دادند.