به گزارش «نسیم»، ابراهیم نکونام ادامه داد: مشکل این است که در عمق بازرسی نمی‌رویم یا اینکه تبهکاران اقتصادی خیلی قوی هستند که اجازه کشف موضوع را نمی‌دهند
وی گفت: متاسفانه گاهی تفاوت قیمت‌ها در قیمت تمام شده کالا و خدمات لحاظ نمی‌شود و این کار دیوان محاسبات است که باید پرده‌ها را کنار بزند تا این تفاوت قیمت‌ها در قیمت تمام شده مد نظر قرار گیرد.
وی از بررسی فردی به نام "نیک‌کار" در کمیسیون اصل 90 مجلس خبر داد و گفت: این فرد که زمانی در دستگاه اداری بوده تخلفات وسیعی داشته و کمیسین اصل 90 در سال 83 چندین مرتبه به رئیس جمهور و وزارت خارجه می‌نویسد که سؤجریانی در فلان سفارت اتفاق افتاده است اما با وجودی که همه دستگاه‌های نظارتی به مسوله ورود پیدا کردنداما هر نهادی دلایل محکمه پسند دارند که کارشان را درست انجام داده‌اند اما واقعیت این است که چنین آدم فاسدی در سیستم رشد قارج گونه کرده است.
- اگر همان زمان زنگ خطر را به صدا در آورده بودیم و کسانی که احمال کرده بودند را تحت تعقیب قرار داده بودیم، 9 پرونده‌ای که این فرد دارد مورد رسیدگی قرار می‌گرفت، در حالی که فقط دو پرونده به دادخواست منتهی شده است. این نشان می دهد که اشکالی در سیستم وجود دارد که شاهد این قبیل موارد هستیم
- مجلس در توضیح 50 درصد حاصل از درآمد حامل‌های انرژی ابهام جدی دارد، ما نمی‌دانیم سهم 30 درصدی تولید و صنعت چه می‌شود. هم دیوان و هم مجلس نسبت به آن ایراد دارد.