بازرگانی- به گزارش «نود اقتصادی»، این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت آرایشی و بهداشتی در کشور شناخته می شود. از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده است.

در این جلسه که دکتر شایان به عنوان نماینده سهامدار عمده، ریاست هیئت رئیسه مجمع را بر عهده داشت، دکتر جعفری به عنوان ناظر و آقای خداشناس به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند.

همچنین در این جلسه مهندس گورابی مدیر عامل گروه صنعتی آریان کیمیا تک نیز طی سخنانی به معرفی برندهای اصلی شرکت از جمله مای، شون، کالیستا، الارو، نئودرم، نوت  و... پرداخت و گفت: در سال گذشته شاهد رشد درصدی فروش این محصولات نسبت به سال های قبل هستیم که نشان دهنده موفقیت مجموعه است.

وی همچنین با اشاره به کانال های فروش محصولات گفت: بخشی از محصولات توسط شبکه فروش شرکت و بخشی دیگر توسط شبکه توزیع شرکت گلرنگ در کشور و از سوی دیگر پنج گروه فروش اصلی محصولات را به فروش می رسانند.

در این مجمع مدیرعامل شرکت آریان کیمیا تک از برنامه ویژه این شرکت برای توسعه صادرات سخن گفت، در حال حاضر این شرکت میزان قابل قبولی از محصولات خود را به کشورهای همسایه نظیر عراق صادر میکند.

مهندس گورابی در این جلسه همچنین در مورد بودجه فروش سال آینده نیز، افزایش 57 درصدی را اعلام و در خصوص افزایش صادرات نیز به برنامه ریزی های صورت گرفته برای رشد محصولات اشاره کرد.


خداشناس معاون مالی مجموعه نیز طی سخنانی با مقایسه سود زیان سال 1402 با سال های قبل گفت: در مقایسه با سال های قبل رشد 48 درصدی در فروش و رشد 66 درصد در سود خالص نسبت به سال قبل را شاهد هستیم.

در این جلسه در خصوص وضعیت مالیاتی شرکت نیز از سال 99 تا 1402 توسط خداشناس گزارشی ارائه شد و سئوالاتی که سهامداران داشتند توسط مدیرعامل پاسخ داده شد.

گزارش مقبول حسابرس نیز توسط دکتر نوریان مدیر موسسه حسابرسی هوشیار ممیز ارائه شد و با رای اکثریت صورت های مالی 1402تصویب شد.

در این مجمع همچنین در مورد سود تقسمی هم تصویب شد به ازای هر سهم 850 ریال به صورت نقدی بین سهامداران تقسیم شود. در حال حاضر P/E  این سهم در بازار برابر3/7 (هفت و سهم درصد) است و EPS  این نماد 1701 می باشد.

شایان ذکر است گروه صنعتی آریان کیمیا تک، مجموعه بزرگ تولیدی و موفق ایرانی است که با بیش از 22 سال سابقه در زمینه محصولات، آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند. هم چنینن شرکت با راه اندازی خط تولید عطر توانسته است سهم قابل توجهی را در بازار داخل به خود اختصاص دهد، تولید محصولات دارویی، آرایشی و مراقبتی پوست و مو در شرکت آریان کیمیا تک بر اساس استانداردهای روز دنیا انجام می‌شود و عمده فعالیت‌های این شرکت را به خود اختصاص داده است.

این مجموعه یکی از برترین تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه محسوب می‌شود که در بازارهای جهانی حضور فعال دارد؛ از این رو علاوه بر ایران، توجه بسیاری از کشورهای دیگر را نیز به محصولات خود جلب نموده است و تاثیرات مثبت بر تولید ملی داشته است. گزارش های مالی این شرکت و رشد سوددهی به همراه راه اندازی خط تولید عطر باعث شده است این سهم به عنوان یکی از سهم های جذاب بازار سرمایه مورد توجه قرار گیرد.

این مجموعه در سال 1381 فعالیت خود را با تولید و عرضه برند مای به بازار داخل ایران آغاز کرد. کارخانه تولیدی محصولات این مجموعه در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قرار دارد که با بیش از 44 هزار متر مربع مساحت، بزرگترین کارخانه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران، محسوب میشود. همچنین، این مجموعه در حال حاضر از طریق کانال‌های متعدد فروش از جمله: فروش مویرگی، فروش نمایندگی‌ها، فروش زنجیره‌ای، و فروش آنلاین به مصرف‌کنندگان عزیز خدمت‌رسانی می‌کند.