به گزارش «نود اقتصادی»، رضا افلاطونی درنشستی  خبری ضمن بیان مطلب فوق گفت:حفظ اراضی کشاورزی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و همه قوا باید در حفاظت از اراضی کشاورزی همکاری کنند.
وی افزود:با هر فرد متخلفی درهررده ای درحوزه تغییرغیرمجازکاربری اراضی ،طبق قانون برخورد خواهد شد.
رئیس سازمان امور اراضی کشور تأکید کرد: طبق قانون هیچ دستگاهی اجازه صدور مجوز به ساخت‌وسازها در اراضی کشاورزی را بدون دریافت مجوز از جهاد کشاورزی را ندارد.
افلاطونی بیان کرد: به هموطنان توصیه می‌شود،قبل از سرمایه‌گذاری و احداث بنا در اراضی کشاورزی از مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان استعلام بگیرند.
وی ادامه داد: پایش هوشمند اراضی کشاورزی در ۳۰ استان کشور راه‌اندازی شده است و با این سامانه رصد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی آسان‌تر خواهد شد.
رئیس سازمان امور اراضی کشور  تصریح کرد: زمین بستر توسعه و شکل‌گیری تمدن است؛ همه فعالیت‌ها در حوزه شهرک‌های صنعتی و مسکن بر روی زمین شکل می‌گیرد؛ تصمیم‌ در مورد اینکه چه فعالیتی در چه مکانی ایجاد شود، باید در شورای عالی مدیریت زمین تصمیم‌گیری شود.
افلاطونی اعلام کرد: قوه قضائیه و فراجا همکاری ویژه‌ای در اجرای احکام و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز با سازمان امور اراضی کشور داشته‌اند.
این مقام مسئول تأکید کرد: در ایام تعطیلات نوروزی گشت‌های مشترک دستگاه‌های متولی زمین در استان‌ها انجام می‌شود و با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی برخورد خواهد شد.
وی به موضوع اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اشاره کرد و گفت: پیگیر اصلاح این قانون در مجلس شورای اسلامی هستیم.