به گزارش «نود اقتصادی» نگاهی به اطلاعات صورت مالی کارگزاری مفید حکایت از هزینه‌های عجیب‌وغریب دارد. یکی از این هزینه‌ها، هزینه دستمزد کارکنان  است.

مفید در یکسال منتهی به شهریور امسال ۱۸۰ میلیارد تومان در قالب حقوق و دستمزد و ۲۷۴ میلیارد تومان در قالب سایر پرداخت ها شامل ۱۰۵ میلیارد تومان پاداش عملکرد کارکنان، ۴۶/۴ میلیارد تومان بازخرید سنوات کارکنان، ۱۱۲ میلیارد تومان پرداخت غیرنقدی به کارکنان، ۱۰ میلیارد تومان عیدی و یک میلیارد تومان نیز هزینه بازخرید مرخصی به کارکنان خود پرداخت کرده است.

به عبارتی، این شرکت علاوه بر پرداخت ۶۴/۴ میلیارد تومان هزینه حق بیمه سهم کارفرما و تکمیلی، بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان در قالب دستمزد و مزایا به کارکنان خود پرداخت کرده است.

با در نظر گرفتن ۹۵۶ کارمند این کارگزاری، کارمندان مفید طی یکسال اخیر ماهانه به‌طورمیانگین حدود ۴۰ میلیون تومان دریافتی داشته‌اند. 

۴۵  میلیارد تومان هزینه تبلیغات، نمایشگاه و سمینارها در کنار ۲ میلیارد تومان هزینه بازاریابی، ۲۵ میلیارد تومان هزینه پذیرایی و تشریفات، ۵/۸ میلیارد تومان هزینه اعیاد و مناسبت‌ها از دیگر هزینه‌های قابل‌تامل این کارگزاری است.