احمد ایماندوست، عضو اتاق بازرگانی مشهد در گفتگو با «نود اقتصادی»، با اشاره به اینکه کاندیداهای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران تا ساعت ۱۸ امروز فرصت دارند تا ثبت نام خود را انجام دهند، گفت: در حال حاضر آقایان قاسم کریمی(اتاق بازرگانی ارومیه)، جعفر نیکزاد(اتاق بازرگانی ارومیه)، محسن بهرامی ارض اقدس(اتاق بازرگانی تهران)، محمود تولایی (اتاق بازرگانی کاشان)، حسین پیرموذن (اتاق بازرگانی اردبیل)، امیرعادل طاهرخانی (اتاق بازرگانی قزوین) و محمود تهی دست (اتاق بازرگانی زاهدان) نسبت به ثبت نام در انتخابات هیئت رئیسه اتاق اقدام کرده‌اند.

وی افزود: تا این لحظه آقایان کیوان کاشفی (منشی اتاق ایران) و صمد حسن زاده (نایب رئیس سوم اتاق ایران) هنوز ثبت نام خود را انجام نداده‌اند. اطرافیان آقای سلاح ورزی این گمانه زنی و شایعه را مطرح کرده اند که توانسته اند حکم شورای عالی نظارت را ملغی کرده و حکم توقف بگیرند که همین امر باعث شده تا دو نفر یاد شده تاکنون نسبت به ثبت نام اقدام نکنند.

ایماندوست گفت: شکایت سلاح ورزی در خصوص ابطال مصوبه شورای عالی نظارت و دستور توقف در شعبه ۵۴ مجمع قضایی ویژه کارکنان دولت ملغی شده است. متاسفانه اطرافیان سلاح ورزی این موضوع را پنهان نموده و همچنان بر شایعه پراکنی‌ها در خصوص لغو و توقف مصوبه شورای عالی نظارت اقدام می نمایند. 

عضو اتاق بازرگانی مشهد بیان کرد: البته شکایت مشابه دیگری هم به دیوان عدالت اداری مطرح شده است. نکته مهم اینجاست پیشتر حسین معروف از گروه اصلاح اتاق ایران شکایتی در  دیوان عدالت اداری مطرح کرده بود که متعاقباً این دیوان صریحاً اعلام نمود با توجه به ماهیت خصوصی بودن اتاق بازرگانی ایران، دیوان عدالت امکان ورود به آن را ندارد، لذا شکایت دوم هم در دیوان عدالت اداری کان لم یکن شده است.

وی تصریح کرد: همچنین سلاح ورزی در اقدامی عجیب درخواست ابطال انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی را به وزیر صمت مطرح نموده و نیز اسامی ۴ نفر را به عنوان عضو جدید به وزیر صمت معرفی کرده است.

ایماندوست بیان کرد: در این نامه سلاح ورزی از وزیر صمت  خواسته تا نماینده خود را برای انجمن معرفی کند. در همین رابطه ۴ نفر از سوی سلاح ورزی برای عضویت انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی معرفی شده‌اند که با توجه به عزل ایشان این عمل مغایر قانون است. طی شنیده‌ها آقایان نقره کار شیرازی، ابریشمی، محمد سروش از واحد حقوقی اتاق و شاه ویسی دبیرکل اتاق ایران از جمله این افراد معرفی شده هستند. 

وی گفت: علاوه بر شایعات عنوان شده در اقدامی جدید اطرافیان سلاح ورزی این شایعه را هم مطرح کردند که سیدعلی لطفی زاده دبیر جدید شورای عالی نظارت قول تشکیل انجمن جدید نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران را داده است که این موضوع هم تایید نشده است.

ایماندوست بیان کرد: با این حال جالب اینجاست ساعاتی قبل اتاق بازرگانی ایران در پیامکی جدید به اعضای هیات نمایندگان  اتاق  ایران اعلام کرده که با توجه به احتمال تشکیل انجمن جدید نظارت احتمالا فرآیند زمان بندی انتخابات مجدد تغییر خواهد کرد. به نظر می رسد در این خصوص دبیر محترم انجمن نظارت جناب سنجابی باید سریعا شفاف سازی کند.