نرم افزار حسابداری مزایای زیادی دارد؛ بنابراین تمامی مشاغل، به‌ویژه مشاغل متوسط، باید از آن‌ها استفاده کنند. مدیران مشاغل متوسط، با تجزیه‌وتحلیل گزارش‌های مالی و حسابداری می‌توانند روند مالی شغل خود را پیگیری و بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند. علاوه بر این، این نرم‌افزارها دقت و سرعت در حسابداری را هم افزایش خواهند داد. نرم افزارهای حسابداری بسیار زیادی وجود دارند که شما باید کامل‌ترین و جامع‌ترین نوع آن‌ها را انتخاب کنید تا فرایند ثبت، استخراج، نگهداری، و انتشار داده‌ها و گزارش‌ها به بهترین شکل ممکن انجام بگیرد. در ادامه به معرفی و بررسی نرم‌افزارهای حسابداری برای مشاغل متوسط پرداخته‌ایم.

اهمیت نرم افزار حسابداری برای مشاغل متوسط

شرکت‌های مختلف، در حوزه کسب‌وکارهای خدماتی و یا بازرگانی فعالیت دارند. شرکت‌های خدماتی، در عوض فروش کالا، خدمات مختلفی را به مشتریان خود عرضه خواهند داشت. شرکت‌های بازگانی یا همان شرکت‌های تجاری، با هدف کسب سود بیشتر، اقدام به فروش کالا و خدمات می‌کنند. شرکت‌های بازرگانی با خرید کالا و بدون تغییر آن‌ها، آن‌ها را به فروش می‌رسانند.

حسابداری در مشاغل متوسط معمولاً پر اهمیت و وقت‌گیر است. با استفاده از نرم افزار حسابداری می‌توان اطلاعات و گزارش‌های به‌روز، مرتبط با حسابداری را در کمترین زمان ممکن اخذ و استفاده کرد. با بهره‌گیری از نرم افزار حسابداری یکپارچه، برای مشاغل متوسط، می‌توان با دقت بیشتری بر دارایی‌ها و بدهی‌ها کنترل داشت.

علاوه بر این اگر داده‌های آماری در دیسک‌های سخت‌افزاری نگهداری شوند، امکان بروز آسیب در آن‌ها وجود دارد و احتمال ازدست‌رفتن داده‌ها بالا است. اهمیت نرم افزار حسابداری این است که می‌توان اطلاعات آماری و داده‌ها را در حافظه ابری ذخیره کرد و بک‌آپ‌های متعددی از داده‌ها و اطلاعات ایجاد نمود.

نرم افزارهای حسابداری برای مشاغل متوسط

برای مشاغل متوسط باید کامل‌ترین و جامع ترین نرم افزار حسابداری را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی نرم افزارهای حسابداری پر کاربرد، برای مشاغل متوسط، می‌پردازیم.

حسابداری با نرم افزار سپیدار

سپیدار یکی از نرم افزارهای حسابداری برای مشاغل متوسط است. برنامه سپیدار دارای بسته‌های مختلفی مانند بازرگانی، خدماتی، تولیدی و... است که هر شرکت بسته به نیاز می‌تواند از هر کدام آن‌ها استفاده کند. اگرچه نرم افزار سپیدار مزایای مختلفی دارد؛ اما معایبی نیز دارد. قیمت این نرم افزار معمولاً بالاتر از نرم افزارهای مشابه است و مشاغل مختلف برای راه‌اندازی نیاز به نمایندگی‌های مربوطه خواهند داشت.

حسابداری با نرم افزار محک

محک از دیگر نرم افزارهای حسابداری است که برای مشاغل متوسط مختلف همچون شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، تولیدی‌ها و... راه اندازی شده است. اگرچه نرم افزار حسابداری محک دارای طراحی مدرن و زیبایی است و امکانت مختلفی هم دارد؛ اما پشتیبانی آن معمولاً دارای ضعف است. علاوه بر این در گزارش‌ها مشخص شده است که این نرم افزار، با افزایش کمیت اسناد و پیچیده‌شدن گزارش‌گیری‌ها، با مشکل روبه‌رو می‌شود.

حسابداری با نرم افزار هلو APEX

نرم افزار هلو APEX یکی از خوشنام‌ترین و درعین‌حال محبوب‌ترین نرم افزارهای حسابداری است که می‌توان از آن برای هر شغلی در هر سطحی و به‌خصوص مشاغل متوسط استفاده کرد. کمتر فردی است که نام نرم افزار حسابداری هلو را نشنیده باشد. اگر از یک حسابداری بخواهید بهترین برنامه حسابداری را به شما معرفی کند، بدون شک آن هلو خواهد بود. تمامی کارخانه‌ها و شرکت‌ها، تولیدی‌ها، فروشگاه‌ها، مراکز صنعتی و مشاغل دیگر اصناف می‌توانند از نرم افزار هلو APEX، برای انجام کارهای حسابداری، کمک بگیرند.

در طراحی نرم افزار هلو APEX سعی شده است نقاط ضعف سایر نرم افزارها پوشش داده شود تا یک نرم افزار جامع، با هدف تسهیل حسابداری، تهیه و تدوین شود. کاربران در کار با این نرم افزار راحتی را تجربه خواهند کرد؛ زیرا دارای رابط کاربری مناسبی است. با استفاده از نرم افزار هلو APEX امکان انجام تمامی عملیات تحت شبکه همانند مدیریت انبار، مدیریت خریدوفروش کالاها، مدیریت گردش‌های بانکی و حتی چک، صدور انواع فاکتور، گزارش‌گیری بر اساس معیارهای زمان، قیمت و سایر عوامل، و انجام کلیه عملیات مالی وجود دارد.

همان گونه که بیان شد یکی از مهم‌ترین مشکلات نرم افزارهای حسابداری، عدم ارائه پشتیبانی مناسب شرکت‌های ارائه دهنده نرم افزار است. با خرید نرم افزار هلو APEX حتی در روزهای تعطیل می‌توان از پشتیبانی کمک گرفت.

شرکت ارائه‌دهنده این نرم افزار سعی کرده است، با کمک کارشناسان خبره در حوزه‌های مختلف، به مشتریان خدمت‌رسانی کند. مشتریان می‌توانند به‌صورت 24 ساعته برای حل مشکل نرم افزار با کارشناسان در ارتباط باشند. در صورت عدم حل مشکل، کارشناسان نمایندگی‌های سراسر کشور به‌صورت حضوری برای رفع مشکل اقدام خواهند کرد. در واقع نرم افزار هلو APEX می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای مشاغل متوسط باشد؛ زیرا علاوه بر امکانات مناسب، قیمت ایده‌آلی هم دارد.

در یک‌کلام می‌توان گفت علاوه بر پشتیبانی مناسب، اجزای مختلف نرم افزار هلو APEX مانند منبع اسناد و اطلاعات، سیستم  ورودی داده‌ها، پردازش اطلاعات، ذخیره‌سازی و سیستم خروجی آن وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام خواهد داد.

این نرم افزار نسخه‌های مختلفی مانند ساده، متوسط، پیشرفته و پیشرفته دو کاربره دارد که حتی استفاده از نسخه متوسط آن برای مشاغل متوسط نیز می‌تواند کفایت کند و امکانات بی‌نظیری دارد؛ بنابراین استفاده از نرم افزار هلو APEX توصیه می‌شود.