به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای توسعه مکران، در سفر مشترک دکتر حسین دهقان نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای توسعه مکران با دکتر محمد دهقان معاون حقوقی ریاست جمهور، امیر آبادی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته بررسی لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران ظرفیت های تجاری و زیرساختی این منطقه از نزدیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این سفر دکتر دهقان با حضور در نشست هم اندیشی با نخبگان و صاحب نظران منطقه با بیان اهمیت راهبردی منطقه مکران در برنامه ریزی های تجاری و صادراتی کشور، گفت: منطقه مکران دروازه ای برای ورود ایران به تجارت بین الملل و حضور در بازارهای جهانی است و باید از این فرصت در راستای بهبود معیشت مردم و رشد صادراتی کشور بهره جوئیم.

دبیر شورای توسعه سواحل مکران همچنین به نگاه سازمان توسعه مکران به توسعه محلی منطقه اشاره داشت و گفت: هدف گذاری اصلی سازمان توسعه مکران، ارتقای شاخص های اقتصادی و رفاهی منطقه مکران است و با نگاه محلی و استفاده از ظرفیت های بومی به دنبال پیشرفت منطقه مکران است.
در ادامه این سفر، دکتر دهقان به همراه معاون حقوقی ریاست جمهوری و رئیس کمیته بررسی لایحه اساسنامه سازمان توسعه مکران در مجلس شورای اسلامی به صورت میدانی از روند پیشرفت برخی از پروژ های مهم منطقه بازدید و در جریان آخرین وضعیت اجرای این پروژه ها قرار گرفتند.
نماینده وِیژه رئیس جمهور و دبیر شورای توسعه سواحل مکران در این ارتباط با بیان اینکه از جمله ظرفیت های جدی منطقه مکران، جمعیت پذیری منطقه است؛ از طراحی و اجرای شهر جدید تیس به عنوان شهری هوشمند و در طراز جمهوری اسلامی و متناسب با توسعه منطقه ای خبر داد.
بازدید از شرکت کشت و صنعت مکران و مزارع بزرگ و پیشرفته میگو، کاشت موز، پرورش ماهی در قفس، بازدید از پروژه های پتروشیمی در حال احداث در منطقه جاسک و کوه مبارک دیگر برنامه های مهم سفر دکتر دهقان به همراه معاون حقوقی ریاست جمهور و رئیس کمیته بررسی اساسنامه سازمان توسعه مکران در مجلس شورای اسلامی بود.
در این سفر همچنین با حضور نخبگان استانی در ارتباط با اهداف، برنامه ها و رویکردهای راهبردی سازمان توسعه منطقه مکران، شناسایی و اصلاح فرایندهای ناکارامد برای رفع موانع تولید در منطقه و احصا مشکلات و دغدغه های اصلی مردم منطقه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.