جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «نود اقتصادی» با اشاره به ارائه اطلاعات محرمانه مالی کشور توسط عبدالناصر همتی به صندوق بین المللی پول در دوره ریاستش بر بانک مرکزی گفت: ارائه اطلاعات محرمانه مالی کشور به بیگانگان جرم است و باید مورد پیگیری قضایی قرار گیرد.

وی افزود: ارائه هرگونه اطلاعات مالی کشور به بیرون از مرزها و نهادهای بین‌المللی باید با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه همچون شورای عالی امنیت ملی انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: هرگونه ارائه اطلاعات محرمانه کشور چه در حوزه مالی و چه در حوزه‌های دیگر بدون هماهنگی با شورای عالی امنیت ملی و دیگر نهادهای مربوطه جرم است و اگر ارائه اطلاعات مالی توسط آقای همتی بدون هماهنگی با شورای عالی امنیت ملی و دیگر نهادهای مربوطه بوده، باید مورد پیگیری قضایی قرار گیرد.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و قضایی باید به موضوع ورود پیدا کنند و با جدیت مسئله را مورد رسیدگی قرار دهند.

به گزارش «نود اقتصادی» پیمان قربانی معاون اقتصادی عبدالناصر همتی در دوره ریاستش بر بانک مرکزی، در صفحه توییتر خود نوشت که عبدالناصر همتی در دوران کرونا برای دریافت وام از صندوق بین المللی پول و بر اساس درخواست این صندوق اطلاعات محرمانه مالی کشور در حوزه منابع ارزی و تورم را در اختیار صندوق بین‌المللی پول قرار داده است و حتی با وجود ارائه این اطلاعات باز هم صندوق از پرداخت وام درخواستی به ایران خودداری کرده است.