به گزارش «نود اقتصادی» صبح دیروز رسانه‌های اصلاح طلب از نامه محسن رنانی اقتصاددان اصلاح طلب به احسان خاندوزی وزیر اقتصاد درباره انتخابات اتاق بازرگانی خبر دادند. رنانی که علی‌رغم عضویتش در هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان هیچ گاه تحلیل‌های اقتصادی ارائه نداده و بیشتر به عنوان یک فعال سیاسی شناخته می‌شود در این نامه با سرزنش شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، به بهانه حمایت از بخش خصوصی خواهان عدم دخالت شورای عالی نظارت در رسیدگی به تخلفات انتخابات اتاق بازرگانی شد.

این در حالی است که از سوی دیگر جلسه شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی که قرار بود شنبه هفتم مرداد ماه برگزار شود، مدام به تعویق می‌افتد و سلاح ورزی و تیم رسانه‌ایش همچنان با جوسازی قصد جلوگیری از برگزاری این جلسه را دارند.

اما سوال اینجاست که محسن رنانی اقتصاددان سیاسی کاری که در یک دهه گذشته در خصوص هیچ پدیده اقتصادی اظهار نظر نکرده، چگونه یاد اتاق بازرگانی افتاده و به این بهانه به حاکمیت هجمه وارد کرده است و چرا این بار اتاق را بهانه صف آرایی با نظام جمهوری اسلامی کرده است؟

به نظر می‌رسد پاسخ این سوال باید در سیاسی کاری سلاح ورزی و اطرافیانش مورد بررسی قرار بگیرد. همانطور که قبلا در «نود اقتصادی» نوشتیم حسین سلاح ورزی از اعضای قدیمی حزب کارگزاران سازندگی است و اعضای این حزب و افراد قدرتمند "باند کرمان" از تداوم حضور وی در این نهاد مهم حاکمیتی سود می‌برند. 

محمود اسلامیان از مدیران قدیمی دولت سازندگی و نزدیک به حزب کارگزاران که سابقه مدیریت در شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان را نیز دارد از دهه‌های گذشته از افراد پر نفوذ اتاق بازرگانی اصفهان بوده و در بسیاری از جلسات از محسن رنانی به عنوان مهمان و کارشناس استفاده می‌کرده است. به نظر می‌رسد ورود رنانی به ماجرای سلاح ورزی با هماهنگی اسلامیان انجام شده است تا فضای سیاسی را برای برکناری احتمالی رئیس اتاق بازرگانی سخت‌تر کند.

جالب اینجاست که سلاح ورزی چندی پیش در نطق خود در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، انتقادها از نحوه انتخابش به عنوان رئیس اتاق بازرگانی را ناشی از سیاسی کاری خوانده بود و تصریح کرده بود که "اتاق باشگاه سیاسی نیست." حالا به نظر می‌رسد سلاح ورزی و حامیانش با اهرم‌های سیاسی مانند به صحنه آوردن افرادی چون محسن رنانی قصد دارند اعضای شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی را برای اعلام نظر در خصوص انتخابات اتاق بازرگانی تحت فشارهای سیاسی قرار دهند

باید دید علی آبادی وزیر صمت تا چه زمانی قصد تعلل در برگزاری جلسه شورای عالی نظارت را دارد و دوران ریاست سلاح ورزی بر اتاق بازرگانی چه تا چه میزان دیگری طول خواهد کشید؟