اخبار شرکت‌ها - به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران پس از یک وقفه ده ساله تفاهم نامه همکاری مابین سید امیر برهانی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران و ابوالفضل نجار زاده مدیر عامل بانک ملی ایران و با حضور سایر مدیران ارشد دو مجموعه در محل بانک ملی ایران به  امضاء رسید.

سید امیر برهانی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل  صندوق ضمانت صادرات ایران در این جلسه با تشریح خدمات، فعالیت ها و ظرفیت های این صندوق، همکاریها و تعاملات بین المللی اخیر این مجموعه را حاصل تلاش جهادی و عزم جدی این صندوق برای توسعه صادرات غیر نفتی کشور دانست و اظهار داشت تعاملات بانکی این صندوق با کشورهای همسایه بویژه روسیه، عربستان، عمان و امارات متحده عربی از یک طرف و منابع مالی این صندوق از طرف دیگر پشتوانه مهمی برای صادرکنندگان است.

وی با اعلام اینکه بانک ملی ایران شریک و همکار مطمئن برای صندوق است افزود: تعاملات و همکاری های مشترک دو مجموعه می تواند مشکلات مالی تجار و فعالین اقتصادی را مرتفع نماید و بدون تردید این همکاریها با عزم و اراده موجود مضاعف خواهد شد. 

برهانی با اعلام اینکه این صندوق آمادگی دارد خدمات ویژه ای در حوزه بیمه های اعتباری و ضمانت نامه های بانکی به مشتریان آن بانک ارائه دهد افزود، بانک ملی با قدمت طولانی از جمله بانک هایی است که مورد اعتماد مردم و صندوق ضمانت صادرات بوده و با گسترش همکاری های دوجانبه، فرصت خدمات رسانی به مردم و صادرکنندگان بیش از پیش فراهم خواهد شد. 

وی ضمن اشاره به سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به کشور اندونزی و امضاء تفاهم نامه با همتای اندونزیایی خود اظهار داشت: امضاء تفاهم نامه هایی با همتایان صندوق در کشورهای صربستان، بلاروس، عمان و قطر فرصت مناسبی را برای حضور بیشتر صادرکنندگان کالا و خدمات فنی و مهندسی در بازارهای هدف ایجاد خواهد کرد.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران آغاز مجدد تعاملات با بانک ملی را  نوید بخش توسعه صادرات غیر نفتی و تحقق شعار سال "مهار تورم و رشد تولید" دانست وابراز امیدواری نمود که این اقدام زمینه ساز تعالی هردو مجموعه را فراهم آورد.
نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران ضمن استقبال از سرگیری همکاری با صندوق ضمانت صادرات ایران، ظرفیت های هر دو مجموعه را بسیار ارزشمند و قابل توجه دانست و افزود همکاری مشترک این دو مجموعه می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در حوزه صادرات غیر نفتی باشد. 

وی با اشاره به ضرورت تعامل دوجانبه در حوزه های بانکی و بیمه ای، از سرگیری همکاری ها بعد از سالهای متمادی را حاصل روحیه تلاشگرانه و جهادی مدیران صندوق ضمانت صادرات و بانک ملی برای تعاملات سازنده وموثر دانست و اظهار داشت صندوق ضمانت صادرات همکار قابل اتکا و امنی برای بانک ملی است و همکاری با این مجموعه افتخار بانک ملی ایران می باشد.

 وی هم افزایی و همکاری های نزدیک دو مجموعه را زمینه ساز تحولات و منشاء خیر و برکت در کشور دانست.