به گزارش «نود اقتصادی»، برخی شنیده‌ها حاکی از این است که احتمالا با وجود پایان یافتن دوره نهم اتاق بازرگانی تهران و حضور نداشتن مسعود خوانساری رئیس سابق اتاق بازرگانی در دوره جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اعضای هیات نمایندگان اتاق که همگی از ائتلاف برای فردا ( ائتلاف نزدیک به مسعود خوانساری) هستند، قصد تداوم حضور وی در هیات نمایندگان اتاق را به عنوان رئیس افتخاری دارند.

عنوانی که در دوره‌‌های گذشته اتاق ایران (دوره ریاست محمد نهاوندیان) قرار بود به علینقی خاموشی هم برسد ولی هیچگاه عملی نشد.

آنطور که مشخص است با ساخت ساختمان اتاق بازرگانی در خیابان مطهری هیات رئیسه جدید اتاق به زودی به آن ساختمان نقل مکان می کند و خوانساری همچنان در دفتر کارش در خیابان وزرا به عنوان رئیس افتخاری حضور خواهد داشت.چه بسا که حضور وی در برخی نهادهای مرتبط با اتاق مانند بیمارستان بازرگان، جامعه نیکوکاری و مدرسه کسب و کار هم می‌تواند حضور وی را موجه نشان دهد.

اما جالب اینجاست که عنوان رئیس افتخاری هیچ مبنای قانونی ندارد و شخصی که به این عنوان انتخاب شود، در جلسات هیات نمایندگان حق رای دادن، سخنرانی، عضویت در کمیسیون‌ها و مواردی از این دست را نخواهد داشت.

از طرف دیگر زمزمه‌هایی در خصوص تغییر احتمالی عشقی دبیرکل اتاق بازرگانی تهران و دوست نزدیک مسعود خوانساری هم شنیده می شود که احتمالا وی هم در همان ساختمان وزرا در کنار رئیس سابق اتاق بازرگانی به فعالیت خودش ادامه خواهد داد.