به گزارش «نود اقتصادی» علی زرگر، معاون عمرانی شهرداری ملارد در تماس تلفنی با برنامه «تهران۲۰» درباره ترافیک خیابان درختی این شهرستان اظهار کرد: محور چیتگر یا همان بلوار امام رضا(ع) در محدود شهر ملارد به طول ۷ کیلومتر در سال ۱۳۸۳ تحویل شهرداری شده است. این اتفاق کاملا غیر کارشناسی انجام شده است. سالانه میلیاردها تومان از بودجه شهرداری ملارد صرف هزینه نگهداری این محور ۷ کیلومتری می‌شود. سال قبل در راستای مصوبه شورای ترافیک شهرستان نسبت به اخذ مشاور ترافیکی اقدام کردیم. 

زرگر ادامه داد: پس از بررسی ایشان چند طرح به ما ارائه شد که یکی از آنها تعریض محور و جا به جای لاین جنوبی محور به ضلع جنوب درختان است. ما توافقی با مالک یک هکتار از مساحت زمین این محور داشتیم. این زمین باید توسط شهرداری تملک بشود که بار سنگین مالی را به عهده شهرداری گذاشته است. جا به جایی تاسیسات فشار برقی به طور دو نیم کیلومتر مستلزم تامین اعتبار سنگین است که باید سال حدید انجام بدهیم. مهم‌ترین عاملی که ما برای اجرایی شدن این طرح پیش رو داریم همان تملک اراضی برداران غفاری است. 

معاون عمرانی شهرداری ملارد افزود: به هر حال می‌توانیم با مالک توافق کنیم تا در چارچوب قانون نسبت به این کار اقدام کنیم. چند جلسه‌ای در گند وقت اخیر داشتیم و انشالله بتوانیم در روزهای آینده به توافق نهایی برسیم. حفظ و نگهداری محور چیتگر با این اعتبارات محدود شهرداری امکان پذیز نیست. امسال تقریبا ۵۵۰ متر در عرض ۱۱ متر تعریض محور را از محدود آرامستان شهر ملارد تا بلوار رفسنجانی شروع کردیم. 

وی عنوان کرد: در سال گذشته شهرداری اقدامات خوبی را در راستای کاهش حادثه خیز بودن این محور انجام داد است. هدف شهرداری در محور چیتگر تامین امنیت شهروندان است. به شرط اینکه دستگاه‌های خدماتی با ما هماهنگ باشند. محور چیتگر بالغ بر ۵۰ میلیارد هزینه اجرای آن است و با منابع محدود مالی شهرداری شاید امکان پذیر نباشد. 

زرگر بیان کرد: این منطقه در سطح استان حادثه خیر است و از مسئولان استانی خواهش می‌کنم در این پروژه به ما کمک کنند. انشالله با توجه به تمهیدات بودجه سال جاری بعد از رفع موانع اجرایی استارت کار را خواهیم زد.