به گزارش «نود اقتصادی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مخالفت با استیضاح وزیر صمت اظهار کرد: ابتدا یک گلایه از هیات رئیسه مجلس دارم استیضاح وزیر در کمتر از شش ماه یک پدیده جدید برای مجلس یازدهم است. در ۱۱ دوره مجلس شورای اسلامی هیچ وزیری در کمتر از شش ماه دو بار استیضاح نشده است. گلایه از این جهت است که اگر نوبتی هم بود این بار نوبت استیضاح فرد دیگری بود. چرا آنچنان عمل کردیم که از کنار دیگران رد شده و در شرایطی که تنها دو ماه از استیضاح قبلی وزیر نگذشته بود مجدد به سراغ استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت رفتیم. چرا به خاطر برخی مسائل که نمی‌گویم مجدد مجلس را به چالش اینچینی کشیدیم.

وی افزود: بنده به موافق اول استیضاح عرض می‌کنم که شما با بنده در مجلس هفتم همکار بودید، در آن دوره مجلس هفتم انقلابی بود و دولت وقت دولت اصلاحات. در شورای مرکزی توافق شد که تنها استیضاح یک وزیر مطرح شود. حال بنده می‌پرسم که چرا با دولت اصلاحات این چنین برخورد شد و ما با دولت انقلابی اینگونه رفتار می‌کنیم؟ مگر آقای رئیسی را ما با ۲۴۰ امضاء دعوت نکردیم که در انتخابات شرکت کنند. مگر مردمی که به آقای رئیسی رای دادند همان مردمی نیستند که به مجلس انقلابی رای دادند ما در یک کشتی نشسته‌ایم موفقیت دولت موفقیت مجلس شورای اسلامی است و موفقیت مجلس موفقیت دولت به شمار می‌رود.

میرتاج الدینی بیان کرد: وزیری که تا آخرین وقت کاری در دفتر خود حضور دارند، وزیر پرکاری است. شاخص‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز نشان می‌دهد که عملکرد وزیر قابل قبول است. تولید انواع خودروی سواری و وانت در ۱۱ ماه گذشته ۳۱ درصد و ۷۱ درصد رشد داشته است. تولیدات پتروشیمی ۸ درصد افزایش یافته است اما آیا همه مشکلات این بازار به وزارت صنعت، معدن و تجارت باز می‌گردد؟ تورم و گرانی وجود دارد ما هم آن را قبول داریم اما باید ریشه آن را پیدا کنیم. سهم وزارت صنعت، معدن و تجارت کمتر از سایر بخش‌ها است. آیا نوسانات ارزی و تحریم‌های خارجی و خود تحریمی‌ها تاثیری بر قیمت خودرو ندارد؟