به گزارش «نود اقتصادی» کامران رحیمی، تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد رشد نکردن تولید طی ۱۰ سال گذشته ناشی از وجود تورم بالا در کشور بوده است.

وی افزود: افزایش تولید در کشور منوط به انجام اصلاحات لازم برای توسعه بخش خصوصی و تقویت بهره‌ وری در اقتصاد ایران است. یعنی برای رشد تولید باید هم تورم در کشور مهار شود و هم ساختارهای اقتصادی کشور به جای سیاست‌های توزیعی به سمت سیاست‌های تولید محور برود.

رحیمی گفت: اقتصادی که شاهد تورم بالا است، ثبات اقتصادی و پیش ‌بینی پذیری خود را از دست می‌دهد و همین مسئله نیز باعث می شود هیچ سرمایه‌گذاری اعم از داخلی و داخلی تمایلی به سرمایه‌گذاری در بخش تولید نداشته باشد.

این اقتصادددان تصریح کرد: برای حل این موضوع باید ساختار جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اصلاح شود و در مرحله بعد سیاست‌های اقتصادی جهت جلوگیری از فرار سرمایه از اقتصاد ایران در دستور کار دولت قرار بگیرد.

وی بیان کرد: اگر به دنبال رشد تولید هستیم، باید زمینه رفع تورم در اقتصاد کشور فراهم شود. دولت برای مهار تورم و رشد تولید باید امور اقتصادی را به مردم و بخش خصوصی واگذار کند تا رشد تولید در عمل محقق شود. رشد تولید نیازمند اعتماد به بخش خصوصی و جلب سرمایه عمومی و مردم است.