به گزارش «نود اقتصادی»، هادی عباسی، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن، بیشترین سهم را در سبد هزینه خانواده دارد افزود: زمانی که شما مسئله سرپناه یک خانواده را حل کنید به ویژه برای دهک های کم درآمدی، یعنی به لحاظ اقتصادی نیمی از هزینه وی را کاهش داده‌اید و از این طریق به معیشت خانواده کمک کرده‌اید.

وی افزود: مسکن بیشترین سهم را در تورم کشور دارد و در شرایطی که با عرضه متناسب با نیاز و جلوگیری از ورود تقاضای سوداگرانه زمینه کنترل بازار این کالای اساسی را فراهم کردید، یعنی مهمترین موتور محرک رشد تورم را از کار انداخته‌اید.

عباسی تصریح کرد:در صورتی که اقدامات لازم برای کنترل بازار مسکن در فضای اقتصاد کلان کشور مهیا شود و هم زمان تولید مسکن با عرضه زمین با هزینه صفر در شهر‌ها و روستا ها انجام پذیرد، رسیدن به تورم تک رقمی به امری ممکن تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: ساخت مسکن پیشران تولید است و در صورتی که منابع نقدینگی از جمله منابع نظام بانکی به این حوزه هدایت شود و بانک‌ها به وظیفه قانونی خود عمل کنند، یک پیشران تولید کشور فعال خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان تاکید کرد: مسکن با بیش از ۱۴۰ صنعت پسینی و پیشینی ارتباط مستقیم دارد و زمانی که یک واحد مسکونی ساخته می‌شود، از کارخانه فولاد و سیمان گرفته تا یک کارگاه کوچک نجاری و جامعه مهندسی کشور مشغول به فعالیت خواهد شد.