به گزارش «نود اقتصادی»، قاسم نوده‌ فراهانی، رئیس اتاق اصناف اظهار داشت: برای نوروز سال ۱۴۰۲ فروش فوق‌العاده ای در سطح کشور مانند دو سال گذشته داریم که نام آن «نمایشگاهی به وسعت ایران» است و این طرح جایگزین نمایشگاه های بهاره است.

وی بیان کرد،د هدف از برگزاری «نمایشگاهی به وسعت ایران»، ایجاد حس خوب خرید با نرخ و کیفیت مناسب برای مردم، حمایت از کسب‌ و کارها به‌ویژه صنوف تولیدی و توسعه فرصت‌های شغلی در بنگاه‌های تولیدی و توزیعی و ممانعت از تمرکز فروش است.

رئیس اتاق اصناف گفت: مردم در خرید مستقیم کالا از واحدهای صنفی اطمینان خاطر بیشتری نسبت به خرید کالا از نمایشگاه های بهاره دارند اما یکی از مشکلاتی که معمولا با آن مواجه ایم این است که اصناف همواره طرح‌های خوبی را اجرا کرده اما در ارائه آمار ضعیف هستند. این مسئله نیز باید مد نظر اتاق‌های اصناف قرار بگیرد.

نوده فراهانی افزود: زمان اجرای طرح فروش فوق العاده نوروزی (نمایشگاهی به وسعت ایران) از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲ است تا مردم فرصت کافی برای تهیه کالاهای موردنیاز خود داشته باشند. همچنین درخواست ما این است که شهرداری با ما همکاری کند و شاهد برگزاری نمایشگاه‌های بهاره شهرداری نباشیم.