اتاق بازرگانی تهران در اطلاعیه‌ای ۴ بندی در خصوص عضویت هنرمندان در این اتاق مواردی را به شرح زیر مطرح کرد:

1- اتاق بازرگانی تهران با توجه به سهم اقتصاد هنر از تولید ناخالص داخلی و در راستای عمل به تکالیف قانونی خود در اجرای ماده ۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار (مصوب ۱۶/۱۱/۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی)، تعامل با فعالان این حوزه را با راه‌اندازی «کمیته اقتصاد فرهنگ و هنر» کلید زد و از تاسیس یک تشکل استانی با هدف دفاع از منافع صنفی هنرمندان استقبال کرد که منجر به ایجاد «انجمن موسسات و آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری استان تهران» شد. 

2- اتاق بازرگانی تهران در راستای حمایت از تشکل‌ها که یکی از بندهای آن اختصاص دفتر کار به تشکل‌ها در ساختمان شماره ۳ اتاق بازرگانی تهران (خانه تشکل‌ها) است، یک باب دفتر کار به مدت دو سال با رعایت تشریفات قانونی در اختیار این انجمن قرار داده است.

3- عضویت این دسته از هنرمندان و فعالان حوزه اقتصاد هنر در اتاق تهران منطبق بر «آیین‌نامه نحوه پذیرش، تمدید و تجدید عضویت در اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مصوب ۱۳/۰۵/۱۳۹۸ شورای عالی نظارت بر اتاق ایران» بوده و هنرمندانی که موفق به دریافت کارت عضویت از اتاق تهران شده‌اند، تمامی شرایط قانونی فوق را احراز کرده‌اند.

 الف)در شرایط قانونی صدور کارت عضویت اشخاص حقیقی، آدرس محل کسب‌وکار جزو شروط قانونی نیست و برابر بند ۴ آیین‌نامه، پروانه فعالیت اقتصادی که در این مورد «پروانه فعالیت هنری» بوده از منظر قانون مکفی تلقی می‌شود و ارائه آدرس دفتر تشکل، منع و اشکال قانونی ندارد. این مساله در مورد آدرس‌های مشترک دیگری که در گزارش ذکر شده که البته ارقام دقیقی ندارد، نیز صدق می‌کند.

 ب)  اتاق تهران در راستای صیانت از حقوق مکتسبه قانونی خود، نظارت کاملی بر پرداخت حق ورودی و حق عضویت سالانه همه اعضا داشته است. پرداخت حق عضویت اشخاص حقیقی ذکر شده در گزارش (هنرمندان) از طریق یک یا دو شماره کارت بانکی، گویای تخلف قانونی نیست و آیین‌نامه الزامی به پرداخت از طریق کارت یا حساب بانکی فرد متقاضی ندارد. 

4- از آنجایی که رأی‌دهی اشخاص حقیقی در ادوار مختلف انتخابات تابع دستورالعمل‌های شورای عالی نظارت است (مانند دو سال سابقه عضویت و ارائه مدارکی چون اظهارنامه یا لیست بیمه) کارت‌های عضویت موردنظر گزارش‌های اخیر، امکان شرکت در انتخابات را ندارند که این مساله کاملاً مورد رصد و بررسی نهادهای نظارت بر انتخابات است.

گفتنی است روز گذشته مجیدرضا حریری در گفتگو با «نود اقتصادی» از صدور کارت بازرگانی برای تعدادی از هنرمندان از جمله فاطمه معتمد آریا، حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی و محمد معتمدی در اتاق بازرگانی تهران خبر داده بود.