به گزارش «نود اقتصادی»، مجید نصیرایی، دبیر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ اظهار داشت:  همواره در زمان التهاب های ارزی این تفکرها مطرح می شود اما تبعات قیمت گذاری دستوری و زیان شرکت ها و تشدید التهاب بازارها در چندسال گذشته بارها در اقتصاد ایران اجرایی شده که بازنده اول این تفکر، مردم و برنده اصلی، عده ای خاص هستند که از رانت های قیمت دستوری بهره بردند.

وی بیان کرد: این عده عنوان می کنند که فروش کالاها باید براساس ریال باشد تا نوسانات ارزی هیچ اثری در بازار نگذارد، آزمون ها و تجربه های غلط گذشته در مورد فروش دستوری ثابت کرده که این روش ها کارآمدی و کارایی ندارد و نمی تواند مشکلات جامعه را حل کند لذا تکرار دوباره این شیوه در عرضه کالا به صنایع پایین دستی مورد تایید نیست.

نصیرایی افزود: طبق این تفکر، تولیدکننده محصول را ارزان می فروشد اما عده ای با خرید مواد ارزان و فروش بر مبنای نرخ ارز آزاد به مردم سودهای کلانی به جیب می زنند. 

دبیر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ گفت: اینکه به دلایل مختلف در جامعه ارز پاشی کنیم و کالاها را با قیمت ارزان تر به افراد خاص دهیم، این شیوه عملا تجربه شده و پاسخگوی مشکلات کشور نیست و می تواند بخشی زیادی از سرمایه کشور را هدر دهد.