به گزارش «نود اقتصادی» به نقل از روابط عمومی مرکز، کتاب "کارنامه منتشر نشده" در شش فصل با عنوان های؛ سلامت، آموزش و سوادآموزی، معیشت و زیرساخت‏ رفاهی، علم و فناوری‏های راهبردی، حوزۀ نظامی و دفاعی و مبحث تحریم منتشر شد.
در این کتاب می خوانیم، یکی از مهم‏ترین ابزارهای روایت‏ساز و ادراک آفرین در جنگ روایت ها، استفاده از رتبه‏ها و آمارهای بین‏المللی مبتنی بر رژیم‏های سنجش جهانی است. با وجود عدم تطابق کامل شاخصه های استفاده شده در آمارهای جهانی با مولفه های پیشرفت اسلامی ایرانی، بررسی همین آمارها در عرصه های مختلف، بیانگر دستاوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران بوده و شاهد کوچکی بر موفقیت های ایران اسلامی است. اما استفاده نقطه ای و غیر مقایسه ای از آمارهای بین المللی باعث به وجود آمدن این ابهام و مسئله در ذهن مخاطب می شود که اگر حکومت پهلوی هم ادامه داشت به دلیل رشد همگانی و طبیعی کشورهای جهان، همین رشد عددی در ایران پس از 4 دهه اتفاق می افتد. این ابهام از دو طریق قابل رفع می باشد؛ رتبه بین المللی و نرخ رشد جهانی. در این کتاب سعی شده است با استفاده از دو ابزار، ارزیابی علمی و منصفانه ای از روند حرکت جمهوری اسلامی ایران با استناد به آمارهای بین المللی صورت پذیرد و گوشه ای از واقعیات روایت نشده ایران اسلامی بیان گردد. 
در این کتاب براساس آمارهای مراجع بین‏المللی، وضعیت شاخص‏های رشد و پیشرفت کشورمان پیش و پس از انقلاب اسلامی بررسی و کارنامۀ 44سالۀ جمهوری اسلامی ایران در قیاس با میانگین رشد جهانی و منطقه‏ای تبیین شده است. لازم به ذکر است، این کتاب به همت دکتر علی بهادری جهرمی؛ (عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس)، رضا قیومی‏پور؛(پژوهشگر دانشگاه جامع امام حسین (ع)) و دکتر میثم نریمانی؛ (عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری)و به اهتمام پژوهشگران گروه پژوهشی ایران 20  در شش فصل سلامت، آموزش و سوادآموزی، معیشت و زیرساخت‏ رفاهی، علم و فناوری‏های راهبردی، حوزۀ نظامی و دفاعی و مبحث تحریم نگاشته شده و توسط انتشارات مرکز پژوهش‏های توسعه و آینده‏نگری سازمان برنامه و بودجۀ کشور در 260 صفحه و 5000 هزار جلد به زیور طبع آراسته شده است.
علاقه‏مندان جهت سفارش کتاب می‏توانند با انتشارات مرکز پژوهش‏های توسعه و آینده‏نگری به شمارۀ
 021-43306415 و یا به سایت مرکز به آدرس cdrf.ir  مراجعه فرمایند.