به گزارش دبیرخانه دائمی جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی و دانش بنیان، سیدمحمودرضا سجادی رئیس اولین جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی و مدیر عامل انجمن خیرین توسعه علم و فناوری ایرانیان اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که امسال مقام معطم رهبری نیز بر آن تاکید دارند حمایت از شرکت های دانش بنیان است. معمولا بحث دانش بنیان به غلط تفسیر و آن را تحت عنوان تسهیلات می نامند اما مهم ترین رکن دانش بنیان تامین بازار کار برای افراد است.
وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره این است مدیران دولتی که می توانند به خرید خارج دامن بزنند، شجاعت کنند و مسئولیت قبول کنند تا از فراوده های داخلی و شرکت های دانش بنیان استفاده کنند تا توسعه شرکت های دانش بنیان تثبیت شود.
سجادی ادامه داد: رویکرد ما این است که خوبان مدیران اقتصادی و صنعتی را به مسئولان بشناسانیم تا برای مسئولیت دادن به افراد از این خوبان استفاده کنند.
وی اظهار کرد: ما باید نتایج موفق را زیاد کنیم اگر مردم حس کنند با رفتن به سمت کارهای دانش بنیان موفقیت بیشتر و امکانات مادی بیشتر می شود، به این سمت روی می آورند.
سجادی گفت: ضرورت دارد به عرصه دانشمندان اعتبار دهیم. حکومت باید با ایجاد بازار کار برای شرکت های دانش بنیان، جوانان را سمت بازار کار و توسعه فناوری همچنین رفع مشکلات سوق دهد.
رضا کاظم پور دبیر اجرایی جشنواره نیز ضمن توضیحاتی پیرامون این جشنواره اظهار کرد: ایده اولیه جشنواره از مهر ۹۹ در انجمن خیرین توسعه علم و فناوری آغاز شد در این ایده به دنبال مدیران اثرگذار و موفق در حوزه مردمی کردن اقتصاد بودیم تا گامی را با رفع موانع در مردمی کردن اقتصاد برداریم و مردمی کردن اقتصاد را ایجاد کنیم.
وی افزود: براساس این ایده پژوهش هایی صورت گرفت تا بتوان مفاهیم جشنواره را درست و اصولی جلو ببریم که بعد از فاز مطالعاتی، وارد نشست های مشورتی با اندیشگاه ها و کارآفرینان فعالان صنعتی شدیم تا تعریف اقتصاد مردمی و دانش بنیان را داشته باشیم.
کاظم پور بیان کرد: در این راستا شاخص های مدیران اقتصاد مردمی را تعیین کردیم و وارد فاز اجرایی شدیم تا پدیده های موفق اجرایی و ملی موثر را شناسایی کنیم. پدیده ها را در دو بخش ریل گذاری و خط مش گذاری؛ اجرا دسته بندی کردیم و  براساس آن توانستیم جلسه کمیته علمی را تشکیل و متتخبان را شناسایی کنیم و در دی ماه برگزیدگان را انتخاب کردیم.
وی ادامه داد: در زمینه حمایت از برگزیدگان تلاش داریم افراد و مدیران موفق را شناسایی و معرفی کنیم تا بتوانیم این آگاهی را به مطالبه تبدیل کنیم. در این راستا باشگاه مدافعان اقتصاد مردمی را از امروز افتتاح می کنیم تا خبرگان عمومی دغدغه مند را به عنوان سفیران موثر شناسایی کنیم.
مازیار عطاری دبیر سیاست گذاری این جشنواره نیز به بخشی از قانون اساسی اشاره و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از ۴۴ سال با تمام سختی ها و مشکلات، به رشدها و کمال هایی رسیده است که مدیون افرادی است که گمنام هستند.
وی افزود: شاید تعداد از مدیران دولتی که به سراغ ریسک خرید محصولات دانش بنیان نمی‌روند کم‌ نباشد اما زمینه توسعه و رشد انقلاب اسلامی ایران برای مهیا کردن مسیر ورود افراد بالاست. باید اقتصاد دولتی به دست مردم داده شود که تحقق این امر با همت سیاست گذاران ممکن است.
عطاری بیان کرد: این جشنواره می تواند یک جریان مردمی و فراگیر برای شناسایی خوبان جامعه باشد تا آینده سازان ما از این افراد درس بگیرند.
گفتنی است اسامی برگزیدگان این جشنواره در حوزه های مختلف به شرح زیر شامل: 
بخش مدیران اجرایی:
سعید پاک سرشت حوزه توسعه دانش فنی و ساخت توربین ملی IGT 25
سیدحمیدرضا صفوی حوزه مخازن کرایوژنیک
بخش مدیران سیاست گذار:
سیدحمزه حسنی حوزه کارگروه تولید بار اول
مهدی داداشی زین الدین حوزه اصلاح حسابرسی تامین اجتماعی است.
سیدحمیدرضا صفوی حوزه مخازن کرایوژنیک: این مخازن در صنایع مختلف مانند نفت و گاز مورد استفاده هستند در پروژه پالایشگاه تهران با حمایت های صورت گرفته، توانایی های شرکت خود را به اثبات رساندیم.
سیدحمزه حسنی حوزه کارگروه تولید بار اول: کاری که انجام شده مربوط به تولید بار اول کالاهای تحریمی بوده است این کارگروه یک ابدای سیاستی بود تا بتوان محصولات و کالای تحریمی که امکان ورودشان به داخل کشور نبوده است را از طریق شرکت های دانش بنیان بومی سازی کرد
مهدی داداشی زین الدین حوزه اصلاح حسابرسی تامین اجتماعی: بحث پیگیری رفع مشکلات بازرسی های ۱۰ ساله سازمان تامین اجتماعی باعث برگزیده شدن شده است