به گزارش «نود اقتصادی»، نخستین رویداد «زنان متخصص دانش بنیان» باحضور نمایندگان مجلس، نماینده معاونت علی و فناوری ریاست جمهوری و فعالان این عرصه صبح روز پنجشنبه برگزار شد که این همایش متشکل از پنل‌های مختلف برای بررسی مشکلات حوزه زنان متخصص و دانش بنیان، نمایشگاه فعالیت‌های شرکت‌های برتر و هم‌افزایی متخصصان فعال برگزار شد.

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس و رییس بنیاد زنان متخصص در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز زن، گفت: همواره وقتی به مشکلات حوزه زنان می‌اندیشیم یکی از پرسش‌ها و دغدغه‌ها در این زمینه این است که چرا توانمندی‌های خانم‌ها در کشور ما آنچنان که باید و شاید نمایش داده نمی‌شود. چرا ما خانم هایی در یک حوزه یا یک مسیر کار می‌کنیم نمی‌توانیم باهم و درکنارهم قرار بگیریم، باهم قدم برداریم، توانمندی‌هایمان را به اشتراک بگذاریم و خودمان از همدیگر را حمایت کنیم.
وی ادامه داد: این اتصال به یکدیگر و‌همرسانی یک بخش مسأله است. یک بخش دیگر این است که مهارت هم کمتر داشتیم به این دلیل که فرصت کسب مهارت در اختیار خانم ها خیلی قرار داده نشده است. خیلی از خانم ها هستند که دستاورد و محصول فوق‌العاده داشتند، منتها نتوانستند ارتباط بگیرند، نتوانستند مهارت های تعامل و روابط را آنطور که نیاز است بلد نبودند، خب عقب افتادند. منتها قادر نبوده‌اند که این دستاورد و توانمندی را مانند آقایان معرفی کنند.
رییس بنیاد زنان متخصص در ادامه عنوان کرد: امروز کنار هم هستیم که تلاش کنیم تا ظرفیت همرسانی، همکاری و کنار یکدیگر بودن را ایجاد کنیم و بتوانیم این نقاط آسیب را پر کنیم. هدف از تشکیل این بنیاد همین است که رخ تخصصی بانوان ایران اسلامی را که در دنیا کم‌نظیر است را نمایش دهیم.
بارها عرض کردم که ما خانم هایی را داریم در حوزه های تخصصی که در دنیا شناخته شده تر از ایران هستند.
وی تصریح کرد: چه خسرانی برای ما و کشور است که نتوانیم به خوبی این مهارت و توانمندی خودمان را معرفی و تثبیت کنیم و نتوانیم همدیگر را کنارهم داشته باشیم.
این کنارهم و باهم بودن می‌تواند که بستر رشد خودمان و کشورمان را فراهم کنیم. خیلی از شماها اگر قرار باشد یک قیاس و هماورد طلبی در دنیا صورت بگیرد توانمندتر هستید.
رفیعی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با بانوان، گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر در دیدار با زنان بیانات دقیق و مهم و ارزشمندی داشتند و گفتند که من مدت‌هاست به این مسأله فکر می‌کنم که حضور زنان فرهیخته، فرزانه و اندیشمند را در فضای حکمرانی بتوانیم تسهیل کنیم و کاش همه مسئولان ما به این سخنان توجه جدی داشته باشند.
وی در پایان عناوین کرد: امروز تلاش داریم این ظرفیت در بنیاد زنان متخصص فراهم کنیم، اگر فکر می‌کنید که می‌توانید این دغدغه مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری را دنبال کنید و علاقمند هستید و دغدغه دارید ما در بنیاد زنان متخصص درخدمت شما هستیم، این بنیاد یک ساختار NGOیی است و ساختارش کاملاً افقی است. یعنی اعضای عضو آن فارغ از جایگاه ها و مسئولیت های حقوقی بیرونی عضویت دارند.
نماینده تهران در ادامه افزود: در اینجا قرار است خودمان در کنار خودمان باشیم که ‌کمک کنیم، خودمان دست به دست هم بدهیم و کنار همدیگر باشیم تا رخ واقعی زنان تخصصی زنان را در جمهوری اسلامی ایران که خواست بانوان ایرانی است را را نشان دهیم.
همچنین در این دیدار سید محسن دهنوی نماینده مردم تهران در مجلس و نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در پنلی جداگانه به گفتگو و بررسی دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی فعالان این حوزه پرداختند.