سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با «نود اقتصادی» با بیان اینکه افزایش تولید می‌تواند اقتصاد کشور را از مشکلات متعدد نجات دهد، گفت: بانک ها باید به وظایف خود عمل کرده و از بنگاه داری دوری کنند در این زمینه نیز بانک مرکزی باید با تشدید نظارت ها مسیر را برای شبکه بانکی ترسیم کند.

محمدمهدی مفتح با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به تولید ملی در کشور، گفت: تاثیر اقتصادی توجه به تولید کاملا محسوس بوده به گونه ای که می‌تواند به رونق و تحرک در اقتصاد منجر شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش تولید می‌تواند اقتصاد کشور را از مشکلات متعدد نجات دهد، تصریح کرد: تاکید هر ساله رهبری در تعیین شعار سال به مباحث مرتبط با تولید به دلیل اهمیت این موضوع در بهبود شرایط کشور است.

وی با تاکید بر اینکه نقش و حمایت بانک ها در افزایش تولید قابل چشم پوشی نیست، افزود: بانک ها باید به وظایف و تکالیف خود در تامین اعتبار بخش تولید عمل کرده و حامی این حوزه باشند.

وی با تاکید بر اینکه اهلیت سنجی در ارایه تسهیلات به بخش تولید لازم است، گفت: اگر اهلیت سنجی صورت نگیرد قطعا تبعات این نوع تزریق اعتبار بیشتر دامن اقتصاد را با افزایش پایه پولی خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت به ویژه بانک مرکزی باید تدبیری در خصوص نحوه تامین مالی بخش تولید داشته باشند، افزود: بانک ها باید به وظایف خود عمل کرده و از بنگاه داری دوری کنند در این زمینه نیز بانک مرکزی باید با تشدید نظارت ها مسیر را برای شبکه بانکی ترسیم کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بخش مولد در کشور با توجه به میزان اشتغالی که سالانه دارد نیازمند حمایت های جدی و همه جانبه است از این رو بانک ها باید به دور از فعالیت های مضر و بنگاه داری حامی این بخش باشند.