به گزارش «نود اقتصادی» به نقل از ستاد خبری کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با بیان این مطلب از افزایش حضور و جذب نیروی انسانی جدید در صنعت بیمه و دیگر زیرمجموعه‌های آن خبر داد.

علی بنیادی نایینی با تاکید بر اینکه قرار نیست با توسعه فناوری یک عده بیکار شوند، افزود: مکانیزم‌های فناورانه مسیر را تسهیل و کارکرد نیروی انسانی را بهتر می‌کند.

وی زیست‌بوم را فراتر از صنعت برشمرد و ادامه داد: بازیگران اصلی صنعت بیمه باید نگاه پلتفرمی داشته و سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده را به خوبی بشناسند تا فرآیند دریافت و ارائه خدمات تسهیل شود.

بنیادی نایینی با بیان اینکه قدیمی‌ترین شبکه فروش در کشور متعلق به صنعت بیمه است، گفت: باید تلاش کنیم تا شبکه فروش صنعت بیمه توانمند شده و با تغییر از رویکرد متعارف به رویکرد نوین، بهبود پیدا کرده و معیشت شاغلان آن اعم از کارگزاران، نمایندگی‌ها، شرکت‌های بیمه و تمام بازیگران آن بهتر شود.

به گفته وی در حال حاضر میان بازار سرمایه و نظام بانکی اتفاق‌نظر منسجمی وجود دارد تا با توسعه فناوری و بکارگیری تحول دیجیتال، صنعت بیمه متحول شده و عزم وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی نیز بر این تحول جدی است.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی چشم‌انداز با موضوع «تحول دیجیتال در صنعت بیمه» درباره بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت بیمه خاطرنشان کرد: به منظور استفاده کامل از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها، در حال ایجاد مرکز نوآوری صنعت بیمه هستیم تا شرکت‌های بیمه‌ای نیازهای خود را به این مرکز اعلام و از آن سو نیز شرکت‌های دانش‌بنیانی که می‌توانند این نیازها را برطرف کنند قابلیت‌های خود را ارائه دهند.

بنیادی نایینی با تاکید بر اینکه در این مرکز، تسهیلگر هستیم و هرگز دخالت نمی‌کنیم، گفت: هم‌اکنون کسانی که ایده استارت‌اپی در حوزه بیمه دارند می‌توانند آن را در صندوق نوآوری و شکوفایی به ثبت برسانند.

وی این را هم اضافه کرد که نیازمند نقشه راه در تحول دیجیتال صنعت بیمه هستیم تا مسیر پیش رو روشن‌تر شود و در این مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در بازبینی آیین‌نامه‌ها و توسعه محصولات نوین و نوآوری در خدمت و محصول، ایده‌ها و پیشنهادات خود را درباره بیمه سایبری، بیمه مسئولیت، بیمه اعتباری و اوراق اتکایی و تعامل با بازار سرمایه و نهادهای مالی پیشنهاد دهند چراکه محصول و فرآیند موجب توسعه صنعت بیمه می‌شود.

او با اشاره به استفاده از تجربیات جهانی در این صنعت، گفت: صنعت بیمه هدفش این است تا با محاسبه دقیق ریسک بتواند آن را پوشش دهد و برای ذینفع خود اطمینان خاطر ایجاد کند.