به گزارش «نود اقتصادی» گرچه تیم فولاد خوزستان هنوز قراردادهای سال جاری بازیکنان خود را منتشر نکرده، اما نگاهی به صورت مالی شرکت فرهنگی ورزشی آینده‌سازان فولاد خوزستان در سال گذشته نشان می‌دهد این تیم لیگ برتری در سال منتهی به پایان بهار ۱۴۰۱ حدود ۲۶۲ میلیارد تومان هزینه عملیاتی داشته است.

در بخش درآمدها نیز از درآمد ۲۸۷ میلیارد تومانی باشگاه، ۲۵۰ میلیارد تومان آن را گروه فولاد خوزستان پرداخت کرده و مابقی مربوط به پرداختی‌های سازمان لیگ، درآمد ورزشگاه و سایر درآمدهاست.

نگاهی به جزییات هزینه‌های این تیم لیگ برتری نشان می‌دهد در سال گذشته ۱۴۵ میلیارد تومان از هزینه‌های فولاد خوزستان مربوط به قرارداد بازیکنان و نزدیک به  ۳۷/۵ میلیارد تومان نیز قرارداد کادر فنی تیم بوده است.

بالاترین قرارداد این تیم مربوط به جواد نکونام با ۱۰ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان بوده است. پس از مربی، بالاترین رقم قرارداد بازیکنان نیز با بازیکن آفریقایی آیاندا پاتوسی به مبلغ ۸ میلیارد و ۱۱۱ میلیون تومان بسته شده است. 

اما عجیب‌ترین جای قراردادهای فولاد خوزستان با تیم‌های پایه است. این باشگاه فوتبال درحالی‌که به یک مربی و بازیکن لیگ برتری ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان دستمزد می‌دهد اما برای تیم «ب» و پایه خود که معمولا بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر را شامل می‌شود و پرورش آنها برای آینده باشگاه بسیار حیاتی است، فقط ۸ میلیارد و ۲۱۷ میلیون تومان پرداخت کرده که به‌طور متوسط به هر بازیکن شاید ماهیانه ۴/۵ تا ۵ میلیون تومان برسد. 

قابل ذکر است در دو ماه اخیر که کشور صحنه آشوب و اغتشاش شده، برخی از بازیکنان فوتبال با تحریک احساسات جوانان و نوجوانان، مدعی اعتراض به بی‌عدالتی در کشور شده‌اند. این درحالی است که همین افراد سالانه بین ۹۰ تا ۱۰۰ برابر یک معلم، ۵۰ تا ۷۰ برابر یک پزشک و ۱۲۸ برابر یک کارگر، دستمزد دریافت می‌کنند.

همچنین رقم دریافتی این افراد پرهیاهو بعضا به‌اندازه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر فوتبالیست تیم‌های پایه همان باشگاه، ۱۰ها برابر بانوان فوتبالیست‌، ۱۰ها برابر سایر رشته‌های ورزشی همچون کشتی، دومیدانی و ... است.