به گزارش «نود اقتصادی»، شهردار تهران از راه‌اندازی ۵۲ ایستگاه شارژ خودروهای برقی با همکاری مپنا خبر داد و در آیین رونمایی از تاکسی های ون جدید شهرداری تهران با همکاری وزارت کشور با بیان اینکه خودروهایی که رونمایی می شود، بسیار زیبنده و مناسب برای استفاده مردم است بیان می کند که باید کم کم به سمت ون برقی برویم. او وعده داد تا پایان سال ۲۵ دستگاه سواری تارا آماده شود و امیدوار است بعد از آن اتوبوس، ون و سواری برقی داشته باشیم. 

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن قدردانی از اهتمام دولت سیزدهم برای کمک به نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی می گوید که باید از همه ظرفیت‌های خود برای این نوسازی بهره بگیریم. او می گوید که در حوزه حمل و نقل سبک ۷۲ هزار تاکسی و ۶۰۰۰ ون وجود دارد که در حال حاضر فعال هستند. ما قول گرفته‌ایم به سمت ون‌های برقی برویم و نسبت به ایجاد ایستگاه‌های اشتراکی نیز به زودی اقداماتی را انجام خواهیم داد.

در این خصوص میثم مظفر؛ عضو شورای شهر تهران نیز در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی» تاکید می کند: ما باید به سمت خودروهای برقی برویم و راهبرد اصلی این است که از سوخت های فسیلی فاصله بگیریم و به سمت خودروهای برقی برویم. 

او افزود: در مقطعی 2 هزار خودروی هیبریدی با سرمایه بخش خصوصی وارد کردیم ولی این خودروها افزایش پیدا نکرد. 

مظفر اظهار کرد: هیات وزیران مصوبه گرفته که هر خودرو سازی می خواهد با کاربری تاکسی و تکنولوژی هیبریدی خودرو وارد کند از عوارض گمرکی معاف می شود. باید بسته حمایتی ویژه ای از سرمایه گذاران تهیه شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: قیمت یک خودرو خیلی بالا است. چندی پیش حدود 300 ون به ناوگان تاکسیرانی اضافه شد.

او در پایان تاکید کرد: شاهد این هستیم که آنقدر قیمت ون ها بالا است که نمی توان به سرعت خریداری کرد از این رو وزارت کشور مبلغ زیادی را برای نوسازی در نظر گرفته و اگر نگاه های حمایتی نباشد نوسازی ناوگان با مشکلات زیادی رو به رو می شود.