اخبار شرکت‌ها؛ خرید کردن یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است. مخصوصاً اگر یک کشور خارجی را برای سفر انتخاب کنید. البته خرید زمانی لذت‌بخش‌تر می‌شود که بتوانیم با هزینه کمتر، تعداد بیشتری از وسایل موردعلاقه‌مان را بخریم. همان‌طور که می‌دانید قیمت ارز در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده؛ به همین دلیل قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول و قیمت بلیط استانبول تهران نیز رشد چشم‌گیری داشته است.

با توجه به هزینه‌ای که باید برای خرید بلیط و اقامت در هتل بپردازید؛ خرید هوشمندانه می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌های سفرتان کمک کند. منظورمان از خرید هوشمندانه، خرید از بازارهای ارزان‌قیمت یا خرید در فصل حراج است. در کشور ترکیه مانند همه کشورهای دنیا مراکز خرید ارزان‌قیمت وجود دارد. در این مرکز خریدها شما می‌توانید محصولات متنوعی را از برندهای مختلف با ارزان‌ترین قیمت بخرید. در ادامه به معرفی تعدادی از مرکز خریدهای ارزان‌قیمت شهر استانبول می‌پردازیم.

مرکز خرید فروم

یکی از بهترین مراکز خرید شهر استانبول، مرکز خرید فروم است. مرکز خرید فروم یک مرکز خرید معمولی نیست. به‌جز فروشگاه‌های بزرگ، چندین شهربازی، سالن بولینگ، یک آکواریوم بزرگ و یک سینمای مجهز و پیشرفته نیز در این مرکز تجاری وجود دارد. جالب است بدانید که این مرکز خرید آن‌قدر بزرگ است که در یک روز کامل هم نمی‌توانید به همه فروشگاه‌های آن سر بزنید. برندهای مختلفی در این مرکز خرید شعبه دارند؛ به همین دلیل مرکز خرید فروم بهترین انتخاب برای افرادی است که به مد و لباس علاقمندند. شما می‌توانید انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه را از فروشگاه‌های این مرکز خرید با بهترین قیمت بخرید. به‌ غیر از فروشگاه‌های لباس، فروشگاه‌های لوازم‌خانگی، کیف و کفش و سیسمونی هم در این مرکز خرید وجود دارند.

بسیاری از مسافران معتقدند که قیمت اجناس در مرکز خرید فروم چندان هم ارزان نیست و شاید خرید از اوت لت‌ها به‌صرفه‌تر باشد. با این حال ما معتقدیم که اگر در فصل‌های حراج به این مرکز خرید سری بزنید، اصلاً پشیمان نخواهید شد.

آدرس مرکز خرید فروم: استانبول، بایرام پاشا، محله کوجاتپه

مرکز خرید اوت لت اولیویوم

مرکز خرید اوت لت اولیویوم

اگر می‌خواهید از برندهای معتبر ترک و اروپایی خرید کنید ولی هزینه کمی بپردازید؛ به اوت لت‌ها بروید. اوت لت‌ها مرکز خریدهای جذابی هستند که شما می‌توانید انواع کالاهای حراجی را از آن‌ها بخرید. اجناسی که در این نوع مرکز خریدها به فروش می‌رسند معمولاً سایزبندی کاملی ندارند و ممکن است کمی قدیمی به نظر برسند. معمولاً اجناسی در اوت لت به فروش می‌رسند که ترند نیستند یا کمتر مورداستقبال مشتریان برندهای مختلف قرار گرفته‌اند. البته برخی از برندها به‌صورت اختصاصی اجناسی برای فروش در این نوع مرکز خریدها تولید می‌کنند؛ بنابراین ارزانی آن‌ها دلیل بر بی‌کیفیتی‌شان نیست. شما با کمی صبر و حوصله می‌توانید اجناس موردعلاقه‌تان را با قیمت‌های استثنایی در اوت لت اولیویوم پیدا کنید.

آدرس مرکز خرید اولیویوم: استانبول، منطقه زیتین بورنو

مرکز خرید اپتیموم اوت لت

اپتیموم اوت لت یکی دیگر از مراکز خرید ارزان‌قیمت شهر استانبول است. در این مرکز خرید انواع فروشگاه‌های لباس، کیف و کفش، آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن و... وجود دارد. غیرممکن است برای خرید به اپتیمیوم بروید و دست‌خالی برگردید. در این مرکز خرید برندهای معتبری مانند آدیداس، نایکی، پوما، ال سی وایکیکی و... شعبه دارند. این مرکز خرید برای کسانی که قصد خرید سوغاتی دارند نیز بسیار مناسب است. شما می‌توانید بیشتر محصولات برند و باکیفیت را با قیمت‌های مناسب از اپتیموم اوت لت بخرید و به عزیزانتان هدیه بدهید. همچنین برخلاف بیشتر مرکز خریدهای استانبول که همیشه شلوغ هستند، این مرکز خرید محیطی آرام‌تر و خلوت‌تر دارد. البته اگر دوست دارید با خیال آسوده‌تری خرید کنید و از گشت‌وگذار در فروشگاه‌های مختلف لذت ببرید؛ بهتر است آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل را برای خرید انتخاب نکنید.

آدرس مرکز خرید اپتیموم اوت لت: استانبول، منطقه آتاشهیر، محله ینی صحرا

 

مرکز خرید بی اوغلو ایش

مرکز خرید بی اوغلو ایش

مرکز خرید بی اغلو ایش در مرکز شهر استانبول قرار دارد. در این مرکز خرید شما می‌توانید انواع پوشاک را با قیمت‌های بسیار مناسبی بخرید. البته اگر اهل خرید از برندها هستید این مرکز خرید برایتان مناسب نیست زیرا برخلاف سایر مرکز خریدهای مشهور استانبول، برندها حضور فعالی در بی اغلو ایش ندارند. با این حال تنوع محصولات باکیفیت و قیمت‌مناسب در این مرکز خرید کم نیست. به‌جز لباس، لوازم‌آرایشی، عطر و ادکلن از دیگر اجناسی هستند که در فروشگاه‌های مرکز خرید بی اغلو ایش به چشم می‌خورند.

آدرس مرکز خرید بی اغلو ایش: استانبول، خیابان استقلال

سخن پایانی

قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول، هزینه اقامت در هتل، مخارج رفت‌وآمد شهری و قیمت بلیط استانبول تهران مهم‌ترین مواردی هستند که باید قبل از سفر به استانبول درباره آن‌ها تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنید. از طرفی نمی‌توان به شهر استانبول سفر کرد و از کنار مرکز خریدهای رنگارنگ و متنوع این شهر بی‌تفاوت رد شد. اگر بودجه محدودی برای سفر به شهر استانبول دارید و می‌خواهید دست‌خالی از این شهر برنگردید؛ به مرکز خریدهایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم بروید و از خریدکردن لذت ببرید.