دیروز «نود اقتصادی» در خبری اعلام کرد که بانک مسکن با ایجاد شرایط ویژه برای کارکنان دیوان محاسبات هرماه ۲۰ فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی خارج از بخش مسکن، بدون رسوب و فقط با یک ضامن به آن‌ها می‌دهد.

بانک مسکن در واکنش به این خبر در جوابیه‌ای هر گونه تفاهمنامه میان دیوان محاسبات و بانک مسکن را به طور کامل رد کرد و وجود آن را خلاف واقع دانست.

این در حالی است که طبق اسنادی که به دست خبرنگار «نود اقتصادی» رسیده نامه‌های متعددی از سوی محمدرضا کیانی حسابرس کل هیات چهارم امور اقتصادی و زیر بنایی دیوان محاسبات خطاب به محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن وجود دارد که ماهانه چندین نفر از کارکنان دیوان محاسبات را به بانک مسکن معرفی کرده است.

«نود اقتصادی» یک نمونه از این نامه‌ها را با اسامی مخدوش شده منتشر می‌کند و ده‌ها نامه دیگر نیز در این زمینه در اختیار خبرنگار «نود اقتصادی» هست که قبلا برای روابط عمومی دیوان محاسبات و بانک مسکن هم ارسال کرده بود.

با وجود چنین نامه‌های واضحی مشخص نیست روابط عمومی بانک مسکن چطور در جوابیه خودش با صراحت وجود هرگونه تفاهم با دیوان محاسبات را کذب دانسته است؟ این نوع تکذیب کردن اصطلاحا مانند سیاه دانستن رنگ ماست و یا منکر شدن وجود خورشید در طول روز است!

چنانچه بانک مسکن روی ادعای کذب خود بر عدم وجود تفاهمنامه پافشاری کند «نود اقتصادی» این آمادگی را دارد که تمامی نامه‌ها را منتشر کند.