به گزارش «نود اقتصادی»، سید ابراهمی رئیسی، رییس جمهور اظهار داشت: از شرایط مردم باخبر هستم، آن‌هم به شکل دقیق و روزانه نشده کنار سفره غذایی بنشینم و به مردم فکر نکنم. منتی ندارم، این کف رفتار فردی است که توفیق خدمتگذاری به مردم را بدست آورده است.

وی بیان کرد: یارانه ۳۰۰-۴۰۰ هزار تومانی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، همه آن در اختیار دهک‌ها قرار می‌گیرد و چیزی برای کسری بودجه دولت نمی‌ماند.

رئیسی افزود: ما برای رفع فقر مطلق برنامه داریم و حتما این روندی که در پیش گرفته‌ایم کمک کرده است. ما آینده را برای وضعیت معیشتی و تولید کشور را روشن می‌بینیم.

رییس جمهور گفت: با سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی که انجام می‌دهیم، افزایش بهره‌وری، بالا بردن حقوق و دستمزد، در اختیار گذاشتن بسته‌های معیشتی حتما در شرایط مردم تاثیر دارد.

رییسی گفت: رفع بیکاری در کشور از ضروریت‌هاست. اگر یک میلیون شغل در هر سال در کشور ایجاد نشود، با مشکل بیکاری روبرو می‌شویم. نیاز کشور این است که یک میلیون مسکن ایجاد شود، اما نشده است

وی در ادامه گفت: خوشبختانه آماری که از سال اول دولت دارم، ۹۷۰ هزار اشتغال ایجاد شده است. زمینه کار بسیار زیاد است اگر موانع برطرف شود. کارخانه‌های نیمه تعطیلی داشتیم که مانع داشتند و با برداشتن آن، شغل ایجاد شد. در خیلی از موارد تنها لازم است زمینه را آماده کنیم یا موانع را برطرف کنیم تا شغل ایجاد شود.

رییس جمهور گفت: میزان صادرات ما نشان‌دهنده آن است که محدودیت‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم. اگر دیگران می‌خواهند ما را در محدودیت بگذارند، ما خودمان را در محدودیت نمی‌بینیم. ما با کشورها مذاکره کردیم و توانستیم راه‌مان را برویم؛ ما تحریم‌ها را ظالمانه می‌دانیم و معتقدیم باید برداشته شوند.

وی اظهار داشت: در این بین هم ما میز مذاکره را ترک نکردیم. آن‌هایی که به تعهدهایی که داده بودند عمل نکردند به میز برگردند و به تعهدشان عمل کنند. ما خنثی سازی تحریم‌ها را با امید و با تصمیم قاطعانه دنبال می‌کنیم. نسبت به منافع کشور نه کوتاه آمده‌ایم و نه کوتاه می‌آییم.