مهدی روحانی دبیر کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: دلیل اصلی افزایش، قیمت مصالح ساختمانی عدم حرف‌شنوی تولیدکنندگان از دولت و ضعف نهادهای نظارتی است.

وی بیان کرد: چطور می‌شود از پاییز تا الان سیمان یک افزایش قیمت حداقل ۵٠ درصدی را پشت سر گذاشته باشد و مسئولان هم نظارتی نکرده باشند؟! از روز اول هدف برخی از انتقال توزیع سیمان به بورس افزایش دلالی در این صنعت بود.

مهدی روحانی افزود: هر روز عده‌ای از سرمایه‌داران تمام سیمان‌های عرضه شده در بورس را خریداری می‌کنند و در بازار آزاد با قیمت بسیار بالا و به تدریج به مصرف‌کنندگان می‌فروشند.

دبیر کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران گفت: آمارهای بورس نشان می‌دهد تولید سیمان کاهش چندانی نداشته و به اندازه کافی در بورس عرضه شده است. پس چرا امروز سیمان در بازار پیدا نمی‌شود؟! چون دلال‌ها مدام با دستکاری عرضه کاری می‌کنند که قیمت سیمان بالاتر برود

وی بیان کرد: بی‌تفاوتی نهادهای نظارتی هم باعث شده تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان سیمان محصولات خودشان را با هر قیمتی که دلشان می‌خواهد عرضه کنند. اخیرا هم از بهانه‌ای به نام کمبود برق سوءاستفاده می‌کنند. درحالی که قطعی برق تأثیر بسیار ناچیزی گذاشته و تولید سیمان را کاهش نداده است.

روحانی افزود: برق تولیدکنندگان فولاد هم در هفته‌های گذشته قطع شده است. پس چرا قیمت میلگرد تنها ۱٠ درصد افزایش داشته اما سیمان ۵٠ درصد گران شده است. حضور دلال‌ها دلیل اصلی گرانی سیمان است.