محمدجواد شریفی، مدیرعامل کارخانه آرد ممتاز الیگودرز در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: آزادسازی آرد صنایع تصمیم خوبی بود که از سوی دولت اتخاذ شد اما نباید تنها به آرد صنایع اکتفا شود و باید برای بخش نان هم وارد فاز آزادسازی شویم. 

وی بیان کرد: منافع ملی در آزادسازی قیمت آرد مصرفی بخش نان است و بعد همانطور که دولت اعلام کرده می‌توان با یارانه از مردم حمایت کرد و یا با آزادسازی قیمت آرد به خود نانوا یارانه داد.

شریفی افزود:‌ اختلاف حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدی قیمت خوراک دام و نان سبب شده که سالانه سه میلیون تن گندم تبدیل به نان شده و به خوراک دام تبدیل شود. ۲ میلیون تن هم ضایعات در این بخش داریم که هم نتیجه پایین نگه داشتن قیمت آرد است. 

مدیرعامل کارخانه آرد ممتاز الیگودرز گفت: پایین نگه داشتن قیمت آرد به نوعی پرداخت یارانه به کشورهای همسایه است و دولت باید فکری به حال این مسئله بکند. اگر فقط آرد صنایع گران شود و آرد سایر مصارف ارزان باقی بماند کارخانه‌ها هم تمایل به خرید آرد ارزان پیدا می‌کنند و برخی با ترفندهایی از همان آرد نانوایی‌ها وارد بخش صنعت می‌کنند.

وی بیان کرد: اختلاف قیمت آرد نانوایی و صنایع باید ناچیز شده و به نوعی به دنبال تک نرخی کردن آرد برویم تا افزایش کیفیت ضایعات آرد هم از بین برود. در کنار آن هم برنامه حمایتی برای اقشار مختلف مردم داشته باشیم.