عبدالحمید انصاری، مدیرعامل اسبق بانک ملی در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: وزارت امور اقتصادی و دارایی اخیرا کارویژه‌اش را مسائل نظام بانکی تعریف کرده است. فکر میکنم وزارت اقتصاد به دلیل سهامداری در برخی بانک‌های دولتی، نیمه دولتی و تخصصی، خود را برای دخالت در موضوعات بانکی ذی حق می‌بیند، اما مشکل اصلی عدم نظارت دقیق بانک مرکزی است.

وی بیان کرد: ساز و کار نظارتی بر بانک‌ها در بانک مرکزی تعبیه شده و در واقع این نهاد به نوعی مرجع صدور قوانین پولی بانکی کشور به شمار می‌رود، اما متاسفانه در نظارت مماشات کرده و به نوعی با قوانین بازی می‌کند، همین مسئله موجب شده تا وزارت اقتصاد بیشتر در مسائل بانکی دخالت کند.

انصاری افزود: شاید اگر بانک مرکزی به وظایف خودش عمل می‌کرد وزارت اقتصاد اصلا وقتی برای ورود گسترده به مسائل بانکی را نداشت ولی متاسفانه ضعف بانک مرکزی کار را به جایی رسانده که گاهی نهاده‌های نظارتی پسینی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی به مسائل بانکی ورود می‌کنند چون احساس می‌کنند حق مردم در حال تضییع شدن است. 

مدیرعامل اسبق بانک ملی  گفت: بانک مرکزی به خصوص در بخش معاون نظارتی خودش باید در دوره جدید تحول را نسبت به دولت‌های گذشته نشان دهد و کوتاهی‌های گذشته را جبران کند. اگر امروز شاهد ورود بیش از حد وزارت اقتصاد به مسائل بانکی هستیم نتیجه ضعف بانک مرکزی است.