«نود اقتصادی»-در پاسخ به سخنان منتشر شده از سوی جلیل جلالی‌فر، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در خصوص عدم همکاری شرکت پاکسان برای گسترش همکاری های تجاری و صادراتی با روسیه و بیان این مطلب که «این شرکت به مکاتبات ما پاسخی نداد و همکاری لازم را انجام نداد و اعلام کردند برند خالی برای حضور در روسیه نداریم» ضمن تکذیب هرگونه مکاتبه انجام شده با شرکت پاکسان در جایگاه پاسخگویی و رفع ابهام از خاطر سهامداران و خانواده بزرگ پاکسان لازم است یادآوری نمائیم که شرکت پاکسان به عنوان وزنه مهمی در صنعت شوینده کشور همواره کوشیده تا بتواند راهی به بازارهای خارجی یافته و حضور خود را در این بازارها تثبیت کند.

این شرکت هم اکنون در کشورهای روسیه به عنوان یکی از مقاصد مهم صادراتی محصولات پاکسان، در بازار کشورهای حوزه آسیای میانه حضور فعالی دارد و بسیاری از برندهای نام آشنای آن در اقصی نقاط کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و.... به فروش می رسد.

از زمان حضور حسن بقائی به عنوان مدیرعامل شرکت پاکسان در این مجموعه و تدوین منشور صادراتی و گسترش مقاصد صادراتی محصولات پاکسان به بیش از 24 کشور جهان مؤید این موضوع است.

شرکت پاکسان همواره با اهتمام جدی برای گسترش بازارهای صادراتی کوشیده و با ارائه محصول با کیفیت و سازمانی پاسخگو، دامنه نفوذ خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد.

بر همین اساس از هر پیشنهادی که نتیجه آن گسترش دامنه حضور محصولات این مجموعه در دیگر کشورها باشد با علاقه و اشتیاق استقبال می کند چرا که مدیران این مجموعه صادرات را به عنوان یکی از راه های مهم توسعه اقتصادی کشور همواره در نظر دارند به نحوی که شرکت پاکسان در ادوار برگزاری همایش صادرکننده برتر کشور به عنوان تنها تولیدکننده محصولات شوینده و بهداشتی مدال‌ این همایش را از آن خود کرد.

پیش از این نیز، به منظور گسترش روابط بین المللی و بهره برداری صادراتی از ظرفیت کنسولی ایران در دیگر کشورها و به منظور توسعه صادرات پاکسان، رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای الجزایر، تونس، عمان، ونزوئلا، چین، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، پاکستان، عراق، بلاروس، آفریقای جنوبی، سوریه و لبنان به این مجموعه دعوت شدند و راه های صادرات محصولات پاکسان به این کشورها نیز ارزیابی و مشکلات گمرکی و راه‌های نقل و انتقال مالی وراه‌های دیپلماتیک رفع آن ها مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.