به گزارش «نود اقتصادی»، مسعود دانشمند، عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: دولت باید برای کنترل این وضعیت روی به تثبیت قیمت‌ها در بازار بیاورد، روش اجرای آن نباید به مانند گذشته باشد، زیرا بعد از یک مدت ما با یک جهش قیمتی در صورت تثبیت قیمت‌ها به روش قدیمی روبرو خواهیم بود، بلکه باید با تعادل در عرضه و تقاضا در بازار، قیمت‌ها را ثابت نگه داشت.

وی بیان کرد: در حال حاضر تقاضا برای کالا‌های اساسی در بازار زیاد است، اما در مقابل در برخی اقلام مانند روغن با کمبود مواجه هستیم.

دانشمند افزود: دولت باید با واردات بازار را کنترل کند، در غیر این صورت ما با یک موج تورمی بسیار گسترده و افسار گسیخته روبرو خواهیم بود، از سویی در حالی که دولت دنبال تصدی‌گری است، باید تنها به نظارت خود بر روی بازار بپردازد و از تصدی‌گری فاصله بگیرد.

عضو اتاق بازرگانی گفت: در حال حاضر ما شاهد احتکار آرد هستیم به عنوان مثال، هرچند در قبال انبار‌ها و سوله‌ها نظارت صورت می‌گیرد، اما این موارد کافی نیست، به طوری که دولت در این باره باید به وظایف خود عمل کند، بنابراین تا زمانی که دولت نتوانند بازار را به صورت کامل تحت رصد خود قرار دهد با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، روند افزایش قیمت‌ها جبران ناپذیر خواهد بود.