حسن فروزان فرد، عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص افزایش قیمت آرد صنایع اظهار کرد: مکانیسم قیمت گذاری همواره در بلند مدت تعیین کننده منافع ملی کشور در اقتصاد نیست و بهتر است که دولت از قیمت گذاری دست بردارد. 

وی بیان کرد: در خصوص آرد صنایع شاهد این هستیم که با توجه به تحولات جنگ اوکراین و روسیه قیمت‌های جهانی گندم به شدت بالا رفته و این موضوع باعث قاچاق آرد از مرزهای کشور به خصوص به کشور ترکیه شده است. بنابراین تعدیل قیمت در این برهه تنها راهی است که پیش روی دولت قرار دارد.

فروزان فرد گفت: با وجود افزایش قیمت آرد صنایع حتما برنامه ریزی صنایعی مثل ماکارونی که خود را برای فروش بازار داخل و یا صادرات در ماه‌های آتی آماده کرده بودند از نظر قیمت تمام شده بهم می‌خورد ولی دولت هم دیگر نمی‌تواند با قیمت قبلی آرد شرایط را اداره کند.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران افزود: در موضوع خرید تضمینی گندم و تعیین قیمت آرد حتما خطاهایی وجود دارد که دولت باید به طور ریشه‌ای با حذف قیمت گذاری دستوری آن‌ها را حل کند ولی قیمت آرد صنایع در برهه فعلی حتما نیاز به اصلاح دارد.