به گزارش «نود اقتصادی»، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و رعد و برق بارش تگرگ و وزش باد شدید در بیشتر نقاط کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی در روز چهارشنبه (۷ اردیبهشت) در غالب مناطق کشور و پنجشنبه (۸ اردیبهشت) به‌جز استان‌های بوشهر، خوزستان ، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور در برخی از ساعات روز به‌ویژه در بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها در این مدت در شمال غرب و غرب کشور خواهد بود.

وی افزود: در روز جمعه (۹ اردیبهشت) نیز در نیمه غربی، نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و شنبه و یکشنبه (۱۰ و۱۱ اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در شمال شرق و شرق کشور در ساعاتی از روز بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان خلیج فارس نیز در روز جمعه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۸ اردیبهشت) نیمه‌ابری، به‌تدریج ابری و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی ‌روز جمعه ( ۹ اردیبهشت ) کمی ابری و در بعد از ظهر نیمه ابری و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۷ و ۸ اردیبهشت) بندرعباس و اهواز با دمای ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۴ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.