دکتر محمدرضا یزدی زاده، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: شرکت‌های دولتی تبدیل به یک تاریکخانه شده که علی رغم ارزش ۱۱ هزار هزار میلیارد هیچ کس از عملکرد آن‌ها خبر ندارد.

وی بیان کرد: دولت با انتشار صورت‌های مالی آن‌ها اقدام خوبی انجام داد و باید از دولت سیزدهم تشکر کرد ولی این شروع ماجرا است و نباید به همین جا ختم شود.

این اقتصاددان افزود: اگر این شرکت‌ها فقط ۸ درصد بازدهی داشته باشند دولت دیگر نه نیازی به فروش نفت دارد و نه نیازی به اخذ مالیات، بنابراین باید فکری اساسی برای آن‌ها بکند. متاسفانه گاهی اوقات شرکت‌های دولتی وجه المعامله دولت و مجلس و جناح‌ها و گروه‌های قدرتمند می‌شود.

محمدرضا یزدی زاده گفت: ماحصل این معامله انتصاب افراد نالایق است که سرمایه‌های مردم در این شرکت ها را با زیان رو به رو کرده‌اند. بهتر است دولت جدید با یک دید واقع بینانه یک سازمان مدیریت اموال دولتی تشکیل دهد که فرا قوه‌‌ای باشد.

وی بیان کرد: مالکیت شرکت‌های دولتی بر عهده دولت است ولی مدیریت آن نباید بر عهده دولت باشد. حتی صندوق‌های بازنشستگی هم می‌تواند ذیل این سازمان‌ها تشکیل شود.