موسی آقایی، عضو اتاق بازرگانی مازندران در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: رسیدن قیمت برنج به بالای ۱۰۰ هزار تومان در عمده فروشی‌ها صحت ندارد. حداکثر قیمت برنج در عمده فروشی‌ها ۹۰ هزار تومان است.

وی بیان کرد: ممکن است در برخی خرده فروشی‌ها قیمت برنج به بالای ۱۰۰ هزار تومان رسیده باشد ولی این برای همه مراکز عرضه خرد صحت ندارد.

موسی آقایی کفت: نمی‌توان قیمت ثابتی برای محصولات کشاورزی تعیین کرد به طوری که همین الان قیمت پرتقال در برخی انبارهای شمال هزار و ۲۰۰ تومان است ولی در تهران با قیمت ۲۵ هزار عرضه می‌شود. یا کیوی در شمال بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان قیمت دارد ولی در تهران با نرخ نزدیک ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی مازندران افزود: دلیل اصلی گرانی برنج برخی از تجار و بازرگانانی هستند که بعد از پایان فصل برداشت بیشتر برنج‌های داخلی را از کشاورزان خریدند و انبار کردند. این افراد عمدتا وارد کننده برنج خارجی هم هستند.

وی بیان کرد: بعد از افزایش قیمت برنج خارجی چون خودشان برنج داخلی زیادی انبار کرده بودند آن‌ها را هم با قیمت بالا به بازار عرضه کردند و متاسفانه دستگاه‌های نظارتی هم هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند و شاهد افزایش روز افزون قیمت برنج داخلی در بازار هستیم.