به گزارش «نود اقتصادی»، حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست صمیمی با خبرنگاران افزود: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال ۱۴٠٠ را در شرایطی به پایان رساندیم که سازمان تامین اجتماعی در ماه پایانی سال مبلغی قریب به ۴ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت و این کسری بودجه ماهانه سازمان به اندازه بودجه یک دستگاه بزرگ کشور بود ولی ما در این شرایط بحران مالی اجازه ندادیم حتی یک ماه هم پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به تاخیر بیفتد.

وی گفت: ۲٠ هزار میلیارد تومان کسری بودجه و بدهی سازمان تأمین اجتماعی که از دولت قبل باقی مانده بود با سرمایه گذاری جدید توسط سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴٠٠ پرداخت شد.

عبدالملکی در ادامه افزود: سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که چندروز قبل توسط رهبر انقلاب ابلاغ شد می‌تواند در مدتی کوتاه، انقلاب بی‌سابقه‌ای را در افق رفاهی مردم رقم بزند و مردم مطمئن باشند در سال ۱۴٠۱ اتفاقات بی‌نظیری در حوزه رفاه عمومی و رفع فقر اتفاق خواهد افتاد که در تاریخ کشور بی‌سابقه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تیم جدید وزارت کار در کنار توجه بی‌سابقه به حوزه اشتغال به مسئله جلوگیری از فساد در زیرجموعه‌های وزارتخانه نیز توجه دارد. شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار و صندوق‌های بازنشستگی قبلا محل ارتزاق عده‌ای از راه‌های ناسالم بود و هزاران میلیارد تومان از منابع این شرکت‌ها توسط افراد ناسالمی خورده و برده شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در بدو ورود در وزارتخانه جلوی فساد را گرفتیم و هم‌اکنون پرونده‌های فساد زیادی از وزارت کار به سمت قوه قضاییه آماده ارسال است.