یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق اظهار داشت: دولت سیزدهم در راستای توسعه تجارت خارجی اقداماتی انجام داده و اولین قدم حضور در سازمان همکاری‌های شانگهای بود که این مساله بسیار ارزشمندی بود.

وی بیان کرد: البته اگرچه اقدام خاصی انجام نشده و فعلا مقدمات آن فراهم شده است، اما رویکرد درستی بود و زمینه حضور در یک بازار ۵۰۰ میلیارد دلاری را برای ما فراهم کرده است که باید از آن استفاده کرد.

آل اسحاق گفت: رئیس جمهور نیز در تمام مذاکرات بر توسعه روابط تجاری تاکید دارد و توسعه روابط تجاری منطقه‌‌ای را جزء اولویت‌ها عنوان می‌کند که این مساله بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: در سفرهای اخیر وزیر صمت نیز شاهد امضا موافقت‌نامه‌هایی در جهت بهبود وضعیت هستیم و مذاکراتی برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای عراق، ارمنستان، پاکستان انجام شده است که این اقدامات مثبت ارزیابی می‌شود و آثار مثبتی خواهد داشت. 

یحیی آل اسحاق افزود: حجم تجارت هزار و ۲۰۰ میلیارد دلاری در کشورهای همسایه وجود دارد که حداقل در ۳۰۰ میلیارد دلار از این تجارت می‌توانیم، حضور داشته باشم و هر چقدر بتوانیم مشکلات را حل کنیم و بورکراسی را کاهش دهیم، امکان دستیابی به بخش بیشتری از ۳۰۰ دلار صادرات منطقه‌ای افزایش می‌یابد.