به گزارش «نود اقتصادی»، در حالی تنها دو روز تا شب یلدا مانده است که قیمت‌های عجیب و غریب آجیل، شیرینی و میوه مرسوم شب یلدا در سطح شهر تهران سر به فلک گذاشته است.

چند روز قبل مصطفی احمدی رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل گفته بود حداکثر قیمت آجیل متعارف شب یلدا در مغازه‌های تهران ۲۷۵ هزار تومان است و بازرسان با کسانی که آجیل را با قیمتی بیش از این رقم بفروشند برخورد خواهند کرد.

بررسی‌های «نود اقتصادی» نشان می‌دهد آجیل شب یلدا با همان اقلام متعارف در جنوب شهر حداقل ۲۸۸ هزار تومان، مرکز شهر ۲۹۵ هزار تومان و شمال شهر ۳۴۵ هزار تومان فروخته می‌شود و خبری از قیمت مصوب اتحادیه نیست!

هندوانه که طبق اظهارات رئیس اتحادیه بارفروشان ۸ هزار تومان قیمت مصوب دارد در سطح شهر تهران ۹ تا ۱٠ هزار تومان و انار کوهستان شیراز که ۲۸ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است در آستانه شب یلدا بالای ۴٠ هزار تومان در جنوب و شمال تهران فروخته می‌شود.

مشاهدات نشان می‌دهد واحدهای بازرسی اتاق اصناف و وزارت جهاد کشاورزی که به تازگی مسئولیت نظارت بر توزیع اقلام اساسی را از هیئت دولت دریافت کرده است اقدام مؤثری برای کنترل و مدیریت قیمت کالاهای مورد نیاز شب یلدا انجام نداده‌اند.