ابوالفضل روغنی گلپایگانی، نماینده اتاق بازرگانی در جلسات رفع موانع تولید در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: متاسفانه ستاد تسهیل به عنوان نقطه امید و اتکای واحدهای تولیدی در دولت جدید تنها یک بار و آن هم در حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل جلسه داده است. 

وی بیان کرد: نظر وزیر صمت این است که جلسات هر دو یا سه ماه یک بار برگزار شود. این در حالی است که در دولت گذشته هر هفته جلسات به طور منظم با حضور نماینده دادستان و قائم مقام اقتصادی وزیر کشور برگزار می‌شد و بسیار راهگشا بود. 

نماینده اتاق بازرگانی در جلسات رفع موانع تولید گفت: به نظر می‌رسد اعتقادی در دولت جدید به برگزاری این جلسات وجود ندارد. برگزاری جلسه در حضور معاون اول رئیس جمهور اقدام مثبت دولت سیزدهم بود ولی این دلیل نمی‌شود که جلسات هفتگی متوقف شود. البته در دولت گذشته هیچ گاه جلسات در حضور رئیس جمهور و یا معاون اول برگزار نشده بود. 

وی ادامه داد: آقای فاطمی وزیر صمت شدند که مسائل تولید را پیگیری کنند و فرصت نداشتن ایشان برای برگزاری جلسات رفع موانع تولید توجیه پذیر نیست. 

روغنی گلپایگانی افزود: آقای نیازی که در دولت گذشته به جای آقای زالی دبیر ستاد رفع موانع تولید بودند در این دولت معاون وزیر شدند و فعلا دبیر جدیدی برای ستاد انتخاب نشده است. 

وی گفت: راندمان جلسات ستاد رفع موانع تولید در سال‌های آخر دولت قبل حتی از جلسات شورای گفتگو هم فعال‌تر بود. به طوری که آقای همتی رئیس کل سابق بانک مرکزی فشار آورد تا آقای زالی دبیر سابق ستاد رفع موانع تولید برکنار شود