به گزارش «نود اقتصادی» بیش از دو ماه از تغییرات در راس بانک مرکزی و رئیس کل شدن علی صالح آبادی می‌گذرد ولی اکثر مدیران بانک مرکزی همان‌هایی هستند که در زمان روحانی پایشان به ساختمان میرداماد باز شده بود.

غلامرضا پناهی معاون ارزی بانک مرکزی یکی از این افراد است که در این شرایط حساس ارزی همچنان در سمت خود مشغول به فعالیت است. 

پناهی که در سال ۹۷ سابقه معاونت ارزی بانک ملی را در کارنامه خودش داشت، دوستی نزدیکی با عبدالناصر همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی دارد و در سال ۹۷ به همراه همتی به بانک مرکزی آمد.

استراتژی و برنامه ریزی ارزی پناهی در سه سال گذشته قیمت دلار را از زیر ۱۰ هزار تومان به بالای ۲۵ هزار تومان رساند و حتی طبق آمار بانک مرکزی قیمت دلار در روز ۲۴ مهر پارسال عدد ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان را هم ثبت کرد. به این ترتیب این مدیر و یار نزدیک همتی بدترین عملکرد را در میان معاونین ارزی بانک مرکزی طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

حالا این فرد به عنوان مدیر ارزی دوره همتی همچنان در بانک مرکزی مشغول به فعالیت است و بانک مرکزی همچنان با ایده‌های او بازار ارز را مدیریت می‌کند.

نکته جالب اینجاست که هفته گذشته در خبری اعلام شد که غلامرضا پناهی به دلیل جایگاه حقوقیش در بانک مرکزی به همراه تیم مذاکره کننده هسته‌ای به وین رفته است. شاید این موضوع اهمیت تغییر در معاونت ارزی بانک مرکزی را بیش از گذشته نشان دهد.

وضعیت بازار ارز در هفته‌های اخیر هم نشان می‌دهد که صالح آبادی باید هرچه سریعتر فکری به حال معاونت ارزی بانک مرکزی کند و شخص دیگری را جایگزین پناهی کند. مطمئنا سهل انگاری در برکناری ضعیف‌ترین معاون ارزی بانک مرکزی در تاریخ، قابل توجیه نیست.