علیرضا رزم حسینی آخرین وزیر صمت دولت روحانی در آخرین روزهای مهر سال گذشته و در حالی که تنها ۲۰ روز از انتخایش به عنوان وزیر صمت می‌گذشت، محسن صالحی‌نیا را از مدیرعاملی سازمان شهرک‌های کوچک صنعتی برکنار و یکدفعه به عنوان مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ( ایدرو) انتخاب کرد.

با تغییر دولت و وزیر شدن رضا فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم، صالحی‌نیا مانند اکثر معاونان وزیر ابقا شد و همچنان و با وجود گذشت بیش از سه ماه از آغاز به کار وزیر جدید صمت در سازمان خود مشغول به کار است.

توسعه بخش صنعت، به خصوص صنعت خودرو از مهمترین برنامه‌های رضا فاطمی امین برای کسب رای اعتماد مجلس جهت حضور در ساختمان خیابان سمیه بود. وزیر صمت وعده تولید دو میلیون خودرو تا پایان سال ۱۴۰۴ و یک میلیون خودرو اضافه بر این عدد برای صادرات را تا پابان دولت سیزدهم داده است. 

از زمان وزیر شدن تاکنون هم صحبت از سناریوهای مختلفی برای ساماندهی بازار خودرو اعم از کوتاه مدت و بلند مدت کرده است ولی در هیچ کدام از این اظهار نظرها و وعده‌ها اثری از ردپای سازمان گسترش و نوسازی صنایع دیده نمی‌شود و صالحی‌نیا تاکنون هیچ اظهارنظری هم در این زمینه نکرده است. گرانی گاه و بی‌گاه خودرو در ماه‌های اخیر هم باعث نشد تا صالحی‌نیا سکوت خود را بشکند. 

صالحی‌نیا در دوران وزارت محمدرضا نعمت‌زاده به عنوان معاون امور صنایع وزرات صمت فعالیت می‌کرد. قراردادهای ناتمام خودروسازان با فرانسوی‌ها مانند رنو و پژو در دوره مدیریت صالحی‌نیا بسته شده و او حمایت پرو پاقرصی از این قراردادها کرده بود.

اما حالا به عنوان متولی سازمان گسترش و نوسازی صنایع خبری از برنامه‌ها و نقش آفرینی سازمان تحت امرش در صنعت خودرو دیده نمی‌شود. باید دید فاطمی امین آیا برای رسیدن به وعده تولید ۳ میلیون خودرو، دست به تغییر او خواهد زد؟ یا میخواهد برای عملیاتی شدن این وعده بزرگ، روی او حساب باز کند؟