به گزارش «نود اقتصادی»، محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی دو سال ۴ میلیون و سالانه ۲ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود، گفت: ۶ راهبرد برای طرح جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده است که اولین راهبرد آن ساخت و ساز فعلی مسکن است که متوسط بین ۳۲۰ تا ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در طول سال می‌شود که دولت در اولین گام قصد دارد، ساخت این واحد‌ها را حفظ کند و ارتقا دهد.

او با بیان اینکه تحریک ساخت و ساز و تقاضا در محلات بافت‌های فرسوده از دیگر برنامه‌های ما در این بخش است، گفت: سالانه بیش از ۱۴۴ هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در کشور داریم که مسائل ویژه‌ای از جمله ناپایداری در محلات را دارد که دولت در گام دوم قصد دارد از طریق نوسازی این محلات را نوسازی کند.

محمود زاده اظهار کرد: ساخت واحد‌های مسکونی برای دهک‌های اول و سوم به دلیل مشکلات مالی که این دهک‌ها دارند، جزو اولین برنامه‌های این دولت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت و ساز مسکن برای دهک‌های متوسط که با حمایت دولت ساخته می‌شود از دیگر برنامه‌های مسکنی دولت است، گفت: ساخت مسکن روستایی و همچنین مسکن اجاره‌ای به تعداد ۱۵۰ هزار واحد مسکونی به صورت اجاره‌ای برای اولین بار از مهم‌ترین برنامه‌های و طرح‌های راهبردی دولت است که به مرحله اجرایی و عملیاتی خواهد رسید.

محمود زاده بیان کرد: شرکت‌ها و نهاد‌هایی مانند شهرداری‌ها این واحد‌ها را خواهند ساخت و دولت زمین را در اختیار این نهادها قرار می دهند و بخش خصوصی هم اگر تمایل داشته باشد در این اراضی اقدام به ساخت واحد‌های اجاره می‌کنند.

او اظهار کرد: این واحد‌ها با حمایت دولت ساخته می‌شوند و به نوعی ساختار جدیدی است که دولت با در اختیار گذاشتن زمین و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اقدام به اجرای این طرح می‌کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: قیمت تمام شده و در نهایت اجاره و نرخ دستوری واقعی برای این واحد‌ها را می‌شود در نظر گرفت.