دکتر عبدالحسین روح‌الامینی، رئیس سابق انستیتو پاستور و عضو فعلی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: دیروز با مسئولان وزارت دفاع صحبت کردم و آن‌ها گفتند سایت دوم واکسن فخرا در آستانه راه‌اندازی است. خبری که دیروز مبنی بر تعطیلی خط تولید واکسن فخرا منتشر شد با اطلاعات بنده متناقض است و احتمالا صحیح نباشد.

وی بیان کرد: واردات بی‌رویه واکسن در این دولت نباید جلوی حمایت و خرید از واکسن‌های تولید ملی را بگیرد. واکسن اسپایکوژن با وعده پیش‌خرید توسط دولت به ۱ میلیون و نیم تولید رسید ولی امروز در انبارها مانده و خریداری نشده است.

روح‌الامینی افزود: تصور مردم راجع به کمبود و کاهش تولید واکسن‌های ایرانی کرونا اشتباه است. واکسن ایرانی اسپایکوژن (مشترک بین شرکت ایرانی سیناژن و شرکت ایتالیایی) به تولید انبوه رسیده و یک میلیون و نیم واکسن اسپایکوژن در انبارها موجود است، واکسن فخرا مشغول توسعه سایت است، واکسن نورا به مرحله کارآزمایی رسیده و برکت مسیر خود را به خوبی ادامه می‌دهد. دولت باید از این واکسن‌ها حمایت کند.

این نماینده مجلس گفت: مصوبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دولت تکلیف می‌کند که از تولید واکسن‌ ایرانی حمایت و این واکسن‌ها را خریداری کند. ولی عملکرد دولت تا امروز در موضوع حمایت و پیش‌خرید واکسن‌های ایرانی در مقابل سیل واردات واکسن قابل دفاع نبوده است.